Zarząd PKP Cargo otrzymał zgodę rady nadzorczej na zakup aż 31 lokomotyw sześcioosiowych Newag Dragon. Jest też zgoda na kolejną inwestycję - budowę terminala intermodalnego w Zduńskiej Woli – Karsznicach wspólnie z PKP SA.
PKP Cargo ogłosiło w maju duży przetarg na lokomotywy - obejmował aż 31 elektrowozów sześcioosiowych. Już w dniu ogłoszenia przetargu pisaliśmy, że
jego faworytem jest Newag z lokomotywą Dragon 2.
Siedem Dragonów jeszcze w tym roku
Jest już bardzo blisko podpisania umowy, która będzie warta ponad 518,9 mln złotych netto. Zarząd PKP Cargo poinformował właśnie o zgodzie rady nadzorczej na podpisanie umowy z konsorcjum Newag i Newag Lease na dostawę 31 nowych lokomotyw elektrycznych sześcioosiowych. - Zakup nowych lokomotyw sześcioosiowych w przedstawionej konfiguracji jest istotnym elementem realizacji jednego z najważniejszych celów strategicznych Grupy PKP Cargo w zakresie efektywności operacyjnej, jakim jest modernizacja i optymalizacja zasobów taborowych i procesów utrzymaniowych - zaznaczyła spółka w komunikacie.
Jak czytamy, siedem nowych lokomotyw zostanie wyposażonych w spalinowy moduł dojazdowy ma dotrzeć do przewoźnika jeszcze w tym roku, a pozostałe 24 lokomotywy - w wersji dwunapięciowej - mają być dostarczane w 2021 i 2022 roku (po 12 sztuk). Dragony będą wyposażone w systemy zasilania 3 kV DC i 25 kV 50 Hz AC. W ramach umowy przewidziano dostawy oprogramowania oraz licencji niezbędnych do obsługi lokomotywy, zestawu fabrycznie nowych części zamiennych i podzespołów wchodzących w skład tzw. zestawu antyawaryjnego, oraz szkolenia i autoryzację personelu PKP Cargo w zakresie utrzymania i eksploatacji lokomotyw.
Bliżej Zduńskiej Woli
To nie wszystko. W odrębnym komunikacie poinformowano o zgodzie rady nadzorczej na zawarcie przez PKP Cargo umowy o współpracy dotyczącej wspólnej realizacji w ramach spółki OneCargo inwestycji polegającej na budowie terminala intermodalnego w Zduńskiej Woli – Karsznicach. Zastrzeżono, że maksymalna wartość świadczeń PKP Cargo nie może przekroczyć 25 mln złotych brutto. Inwestycja będzie realizowana pod warunkiem otrzymania dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020, o które będzie wnioskować Spółka Celowa.
Wkład PKP SA w realizację inwestycji ma stanowić prawo użytkowania wieczystego nieruchomości lub skapitalizowany czynsz za dzierżawę nieruchomości. PKP Cargo zobowiąże się wnieść do spółki celowej wkład oraz zapewnić finansowanie Inwestycji możliwe finansowanie dłużne - czytamy. O zaletach terminalu w Zduńskiej Woli
precyzyjnie opowiedział w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" członek zarządu PKP SA Mirosław Antonowicz.