Inwestycja za 188 mln zł, realizowana pomiędzy Mielcem a Dębicą, zapewni sprawne i bezpieczne połączenia kolejowe z komfortową obsługą podróżnych na 9 stacjach i przystankach.
Prace rozpoczną się na stacji Mielec oraz na odcinku Mielec – Kochanówka Pustków. W ciągu dwóch lat przebudowane będą perony na 9 stacjach i przystankach: Mielec, Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Kochanówka, Pustynia. Korzystnie zmieni się stan 37 obiektów, m.in. mostów. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach kolejowo-drogowych. Przebudowa obejmie 32 km toru. Stacja Mielec z windami i przejściem pod torami
W ramach inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują peron dwukrawędziowy. Peron będzie wyposażony w ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Istniejącą kładkę zastąpi nowe przejście pod torami, które ułatwi podróżnym bezpieczne dojście do pociągów. Trzy windy ułatwią komunikację na stacji osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą one umieszczone przy wyjściu na peron oraz po obu stronach przejścia podziemnego. Nowy obiekt pod torami, zapewni także mieszkańcom dogodną komunikację między dzielnicami, leżącymi po obu stronach stacji. W marcu rozpocznie się wymiana torów i rozjazdów. Następnie budowane będą obiekty, służące dobrej obsłudze podróżnych.
Nowe tory między Mielcem a Kochanówką Pustków
Wiosną wykonawca przystąpi do wymiany torów i rozjazdów między Mielcem a Kochanówką Pustków. Prace obejmą kilkanaście przejazdów kolejowo-drogowych. Będzie wymieniana jezdnia. Zamontowane zostanie nowe oświetlenie i sygnalizacja przejazdowa. Efektem prac będzie wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz drogowym.
Dzięki inwestycji, sprawniej i bezpieczniej będzie na 40 skrzyżowaniach drogi z torami, min. na terenie Mielca (ul. Witosa, Wiesiołowskiego, Jagodowa, Kolejowa ) oraz w gminie Przecław.
Rewitalizacja trasy Padew-Mielec-Dębica pozwoli na wznowienie ruchu pasażerskiego. Dla mieszkańców oznacza to lepszą komunikacja w regionie. Na 9 stacjach i przystankach zapewniona będzie komfortowa obsługa podróżnych. Uwzględnione zostały rozwiązań dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Inwestycja na trasie Mielec-Dębica oznacza również sprawniejsze przewozy ładunków. Zapewni to wymiana torów, przebudowa kilkudziesięciu obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo-drogowych. Zwiększy się przez to prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h a towarowych do 70 km/h. Prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umowy PLK za 188 mln zł netto, podpisanej w październiku 2018 r.. Wykonawca ma jednocześnie zaprojektować inwestycje na trasie Padew – Mielec – Dębica.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica” wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 246 472 628,56 PLN, kwota dofinansowania unijnego - 166 355 438,06 PLN.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.