PKP Intercity, po kilku latach braku wifi w zespołach trakcyjnych ED160 i ED161, stara się zaradzić problemowi. Rozpoczęły się testy urządzeń, które wprowadzą na powrót internet do tych pociągów.
Problem braku internetu w nowoczesnych zespołach trakcyjnych Flirt (ED160) i Dart (ED161) jest dość bolesny dla osób, które próbują w pociągach pracować. Z uwagi na konstrukcję i kształt pudła obu pojazdów trudno jest pracować nawet na własnym internecie. Najboleśniej można się o tym przekonać na trasie Warszawa – Lublin i Warszawa – Olsztyn.
Problem sygnalizowaliśmy od dawna,
ostatni raz prawie 11 miesięcy temu. Zapytaliśmy PKP Intercity czy udało się zaradzić problemowi.
– W 30 z 40 pojazdów Dart i Flirt podjęliśmy działania mające na celu poprawę funkcjonowania obecnej infrastruktury WIFI. Działania te prowadzone są wraz z producentami taboru odpowiedzialnymi za utrzymanie pojazdów i mają na celu przetestowanie nowych urządzeń WIFI, posiadających parametry dostosowane do obecnych standardów mobilnego Internetu, jaki oferują krajowi operatorzy komórkowi – napisał w odpowiedzi Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Jak dodaje, przyczyną dla której zainstalowane fabrycznie urządzenia nie sprawdzają się, leży poza koleją. – Wyłączanie pasm zasięgu 3G na terenie kraju powoduje, że urządzenia pierwotnie zainstalowane w taborze przez producentów taboru, nie obsługują pełnych możliwości dostępnej technologii LTE i nie wspierają obsługi 5G. Po testach przeprowadzimy postępowanie zakupowe, mające na celu wymianę komponentów systemu WIFI, które poprawią niezawodność i jakość usługi dla zaspokojenia potrzeb naszych pasażerów – napisał rzecznik.
Jak dodaje spółka, w fazie testowej pasażerowie mogą korzystać z wifi w pociągach na normalnych zasadach. Kiedy spółka wdroży rozwiązanie docelowe?
– Zakończenie testów na obu flotach przewidziane jest na przełomie lipca i sierpnia tego roku (…). Postępowanie zakupowe zostanie ogłoszone po zakończonych testach – wyjaśniło biuro prasowe PKP Intercity.