Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Intercor z najkorzystniejszą ofertą na odcinek Węglówki Chorzów - Nakło

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
31-01-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Intercor z najkorzystniejszą ofertą na odcinek Węglówki Chorzów - Nakło
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP PLK wybrała najkorzystniejszą ofertę na realizację modernizacji odcinka LOT A Magistrali Węglowej z Chorzowa Batory do Nakła Śląskiego.

W lipcu ubiegłego roku PKP PLK ogłosiła nowy przetarg na odcinek LOT A Chorzów Batory (km 5,900) – Nakło Śląskie (km 29,000) na tzw. Magistrali Węglowej, czyli linii 131. Postępowanie powtarzano ze względu na znaczne przekroczenie kosztorysu w pierwszym podejściu. Wydłuży to realizację inwestycji co najmniej do 2023 roku. We wrześniu podpisano umowy na LOT-y C i D magistrali.

Teraz wybrano najkorzystniejszą ofertę w przetargu na LOT A po aukcji elektronicznej, która odbyła się w październiku. Złożyło ją przedsiębiorstwo Intercor z ceną 1,529 mld złotych brutto; wyprzedziło Porr i Budimex, a oferta Torpolu została odrzucona.Termin wykonania zakresu podstawowego to 41 miesięcy dla Etapu 1, czyli projektu i budowy oraz 72 miesiące (od odbioru końcowego robót) dla Etapu 2, czyli gwarancji. Prawo opcji przysługuje do 108 miesięcy po zakończeniu Etapu 2 – chodzi o świadczenie usług pogwarancyjnych. Zapisano też możliwość zmian w zakresie interfejsów jako prawo opcji.

Realizacja odcinka LOT A prowadzona będzie w systemie „projekt i budowa”. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dwutorowej linii kolejowej nr 131 na odcinku od km 5,900 do km 29,000, oraz w zakresie wynikającym z włączenia linie: nr 161 od km 11,550 do km 12,975; nr 132 od km 16,912 do km 18,920; nr 145 od km 16,733 do km 18,033; nr 127 od km 26,922 do km 29,000; nr 128 od km 26,939 do km 29,000 oraz nr 165 od km 1,185 do km 1,285. Prace obejmą też urządzenia sterowania i zasilania trakcyjnego, obiekty obsługi podróżnych, energetykę nietrakcyjną i telekomunikacją, świadczenie usług gwarancyjnych oraz pogwarancyjnych, a także zamówienia opcjonalne.

W ramach prac na odcinkach, na których nie było prac w poprzednich latach wymieniona ma zostać nawierzchnia torowa i sieć trakcyjna. Przewidziano poprawę geometrii linii, przebudowę peronów, rozjazdów, remont lub przebudowę obiektów inżynieryjnych oraz nowe urządzenia sterowania ruchem. Jak zauważa Polska Agencja Prasowa, nie przewidziano budowy nowych torów dla ruchu aglomeracyjnego. W centrum Chorzowa ma powstać nowy peron przystanku Chorzów Uniwersytet w rejonie ul. Strzelców Bytomskich. Zaplanowano zmianę układu torowego stacji Bytom, a na głównym dworcu w tym mieście - oczyszczenie i zabezpieczenie konstrukcji hali dworcowej – wraz z wymianą poszycia jej dachu. Na przystanku Bytom Północny perony mają być przesunięte w stronę ul. Strzelców Bytomskich.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5