Firma Corail zakończyła montaż, uruchomienie i wdrożenie systemu do obsługi toalet składów w hali akumulatorni, na terenie stacji Wrocław Główny. System wykonany dla PKP Intercity jest pierwszym tego typu urządzeniem wyprodukowanym w Polsce, przez polską firmę.
Budowa systemu gwarantuje wysoką wydajność.
"Sercem" systemu jest kompaktowa stacja podciśnieniowa wyposażona w dwie pompy podciśnieniowe, zbiornik podciśnieniowy, dwie pompy tłoczne, sterowanie, orurowanie wraz z niezbędną armaturą i automatyką. Wydajność pomp, zarówno podciśnieniowej jak i tłocznej, jest wystarczająca, aby system działał używając tylko jednej pompy danego typu (druga pompa spełnia funkcję wspomagającą). Dzięki wysokiej wydajności, czas trwania czynności odfekalniania nie przekracza czasu trwania innych czynności obsługowych prowadzonych jednocześnie na taborze.
Moc pobierana przez stację główną podczas pracy to około 6 kW. Orurowanie pompowni i zbiornik podciśnieniowy wykonano ze stali kwasoodpornej. Kanalizację tłoczną jak i podciśnieniową wykonano z rur polietylenowych. System odprowadza nieczystości bezpośrednio do sieci kanalizacyjnej.
Instalacja dostosowana do obsługi pociągów Pendolino.
9 punktów odfekalniania zlokalizowano na peronie obsługowym, w szafkach otwartych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, możliwa jest obsługa pojazdów zlokalizowanych na dwóch sąsiednich torach. Stacje rozmieszczono co 24 metry i wyposażono je w węże o długości 10 m. Węże zakończono końcówkami zgodnymi z kartą UIC 563, co pozwala na obsługę wszystkich typów pojazdów PKP Intercity, w tym ED250 Pendolino.
Wymiary stacji podciśnieniowej są na tyle małe, że można ją zamontować w małym pomieszczeniu lub w typowym kontenerze 20-stopowym (2,4x6,1 m). Dzięki temu można stworzyć system odfekalniania składów dla torów odstawczych, bez potrzeby czasochłonnej, kosztownej przebudowy układu torowego i rozbudowy hali.
Zastosowano wysokiej jakości materiały.
Aby zapewnić odpowiednie warunki pracy urządzeń, pomieszczenie, wybrane do zamontowania w nim pompowni, przebudowano i wyposażono w ogrzewanie elektryczne oraz wentylację mechaniczną.
Rury kanalizacji podciśnieniowej, ułożono około 2,5 metra nad peronem na specjalnie wykonanej stalowej konstrukcji. Materiały użyte do budowy systemu posiadają odpowiednie certyfikaty, aprobaty techniczne i świadectwa dopuszczenia do stosowania na rynku polskim.