Partnerzy serwisu:
II linia metra

Inspiro pomyślane dla niepełnosprawnych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Inspiro pomyślane dla niepełnosprawnych
W nowym pociągu metra Siemens Inspiro duży nacisk położono na obsługę niepełnosprawnych. Szersze drzwi, z przodu i z tyłu sporo miejsca dla wózkowiczów, wysuwane rampy, które niwelują odstęp pomiędzy wagonem a peronem. – To jest kluczowe w przypadku osób na wózkach – cieszy się Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracja.

Na przystosowanie pociągu do potrzeb osób niepełnosprawnych zwracają uwagę wszyscy rozmówcy. – Ten pociąg jest w zasadzie zgodny z SIWZ-em, czyli z wymaganiami, jakie zostały postawione, a także z pewnymi dyskusjami, w tym środowiskiem osób niepełnosprawnych – podkreśla Leszek Ruta, dyrektor warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego.

Rozwiązania zgodne z oczekiwaniami

Metro Warszawskie i producent konsultowali rozwiązania ze środowiskiem osób niepełnosprawnych – tak, by faktycznie służyły one zainteresowanym. – Zbieraliśmy informacje, jak funkcjonują osoby z niepełnosprawnością, na co trzeba zwrócić uwagę w przypadku osób poruszających się na wózkach, osób niewidomych i niedowidzących. Rekomendacje pomagał nam przygotować Polski Związek Niewidomych. My daliśmy informacje, co nam jest potrzebne, a inżynierowie myśleli, co zrobić, żeby nam się dobrze podróżowało – wyjaśnia Piotr Pawłowski udział Stowarzyszenia Przyjaciół Integracja, którego jest prezesem.

Najbardziej cieszy się z wysuwanej rampy. Osoby, które potrzebują pomocy, będą sygnalizować chęć jej użycia za pomocą przycisku na drzwiach. –  Osoba na wózku nie będzie narażona na to, aby wpaść między peron a wagon. Najważniejsze, że ta dziura została w szybki i umiejętny sposób wyeliminowana – zauważa Pawłowski. Zwraca też uwagę na sporą ilość miejsca wewnątrz dla osób na wózku i specjalne „miejsca parkowania”. – Czekamy na system informacji. Zobaczymy, jak będą podawane treści, jeżeli chodzi o osoby słabowidzące czy niesłyszące – zastanawia się Piotr Pawłowski.

Jakie udogodnienia

Sporo dyskusji wzbudzał kolor uchwytów. Nie bez powodu jednak zdecydowano, że będą żółte. – Takie są tendencje europejskie i światowe, że pewne elementy, które mają wspomagać osoby niepełnosprawne i niedowidzące, mają być jaskrawe – mówił wcześniej „Rynkowi Kolejowemu” Leszek Ruta, dyrektor ZTM-u.

To nie koniec udogodnień dla niepełnosprawnych. Z przodu i tyłu składu, pomiędzy pierwszymi i drugimi drzwiami, przewidziano dużą przestrzeń dla niepełnosprawnych. Ponadto dla ułatwienia wjazdu i wyjazdu wózków przy pierwszych drzwiach, w przeciwieństwie do pozostałych, nie ma pionowej rurki po środku składu. Dla wygody pasażerów producent przewidział duże wejścia o szerokości 1400 mm. Przy wszystkich drzwiach zainstalowano też szorstkie pasy na podłodze.

Warszawa jest pierwszym miastem, które zamówiło pociągi Siemensa nowej generacji. Ich krajowa premiera odbyła się 12 stycznia br. Łącznie do stolicy przyjedzie 35 składów (z opcją zwiększenia zamówienia do 50%). Będą one obsługiwać centralny odcinek II linii i wzmocnią I linię. Część zamówienia zostanie zrealizowana w zakładach Newagu w Nowym Sączu.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Osiem lat pociągów Inspiro – czas na przeglądy

Tabor i technika

Metro: Osiem lat pociągów Inspiro – czas na przeglądy

Redakcja 31 marca 2021

Kolejne Inspiro trochę inne?

II linia metra

Kolejne Inspiro trochę inne?

wu, Rynek Kolejowy 14 stycznia 2013

Inspiro dla metra: to nie był wybór „100% cena”

II linia metra

Inspiro dla metra: to nie był wybór „100% cena”

wu, Rynek Kolejowy 25 stycznia 2013

Trwają testy Inspiro na linii metra

II linia metra

Trwają testy Inspiro na linii metra

wu, Rynek Kolejowy 22 sierpnia 2013

Testy Inspiro w warszawskim metrze

Fotorelacje

Testy Inspiro w warszawskim metrze

Metro Warszawskie / wu, Rynek Kolejowy 23 sierpnia 2013

Inspiro wznowiło kursowanie w metrze

II linia metra

Inspiro wznowiło kursowanie w metrze

wu, Transporat Publiczny 22 marca 2014

Zobacz również:

Metro: Osiem lat pociągów Inspiro – czas na przeglądy

Tabor i technika

Metro: Osiem lat pociągów Inspiro – czas na przeglądy

Redakcja 31 marca 2021

Kolejne Inspiro trochę inne?

II linia metra

Kolejne Inspiro trochę inne?

wu, Rynek Kolejowy 14 stycznia 2013

Inspiro dla metra: to nie był wybór „100% cena”

II linia metra

Inspiro dla metra: to nie był wybór „100% cena”

wu, Rynek Kolejowy 25 stycznia 2013

Trwają testy Inspiro na linii metra

II linia metra

Trwają testy Inspiro na linii metra

wu, Rynek Kolejowy 22 sierpnia 2013

Testy Inspiro w warszawskim metrze

Fotorelacje

Testy Inspiro w warszawskim metrze

Metro Warszawskie / wu, Rynek Kolejowy 23 sierpnia 2013

Inspiro wznowiło kursowanie w metrze

II linia metra

Inspiro wznowiło kursowanie w metrze

wu, Transporat Publiczny 22 marca 2014

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5