Partnerzy serwisu:
Pasażer

Insekty w pociągu. PKP Intercity wyciąga konsekwencje

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Insekty w pociągu. PKP Intercity wyciąga konsekwencje
fot. M. Szymajda
Po incydencie, który miał miejsce 21 listopada, gdy pasażerowie odkryli w jednym z wagonów pociągu relacji z Poznania do Gdańska pluskwy, PKP Intercity przeprowadziło wewnętrzne dochodzenie.

Pluskwy w pociągu znajdowały się pomiędzy siedzeniami i pod zagłówkami jednego z wagonów, którym pasażerowie jechali z Poznania do Trójmiasta. Jak podała „Gazeta Wyborcza”, chodziło o IC3512. Insektów miało być mnóstwo. Posłanka Paulina Matysiak zapytała resort infrastruktury o to, jak mogło dojść do takiej sytuacji.

– PKP Intercity przeprowadziło wewnętrzne dochodzenie w przedmiotowej sprawie. Wstępne ustalenia (…) wskazują na zaniedbanie po stronie wykonawcy usługi stacjonarnego utrzymania czystości taboru. Uchybienia dotyczą przede wszystkim obowiązku odkurzania foteli oraz zakamarków pomiędzy nimi urządzeniem ssącym oraz ich uporządkowania (doprowadzenia do stanu wyjściowego). (…) Podkreślić należy, że przypadki pojawiania się owadów w pociągach PKP Intercity mają charakter incydentalny – wyjaśnia resort w imieniu PKP Intercity.

– PKP Intercity przeprowadziła już rozmowy z wykonawcą obligujące do podniesienia jakości świadczonych usług i minimalizacji ryzyka powstania podobnej sytuacji w przyszłości – pisze w odpowiedzi na interpelację ministerstwo. PKP Intercity poinformowała, że Państwowa Inspekcja Sanitarna została powiadomiona o sprawie.

Ministerstwo Infrastruktury, ustami wiceministra Andrzeja Bittela zapewnia, że PKP Intercity podjęło działania, mające na celu zapobieżenie podobnym sytuacjom w przyszłości. Wydano m.in. polecenie dokonania kompleksowego przeglądu całego taboru spółki pod kątem występowania insektów, w szczególności skontrolowania przestrzeni pomiędzy siedzeniami, miejsc łączenia się elementów fotela ze sobą, zagłówków, podłokietników i wszystkich innych przestrzeni podatnych na gromadzenie się zanieczyszczeń. Zaktualizowano także wytyczne w zakresie postępowania z wagonami, w których w wyniku ww. przeglądu stwierdzona zostanie obecność insektów (m.in. natychmiastowe wyłączenie z eksploatacji, skierowanie na dezynsekcję oraz przeprowadzenie gruntownego czyszczenia okresowego).

Pracownikom komórki ds. monitorowania jakości przypomniano o obowiązku skrupulatnego sprawdzania stanu sanitarnego przestrzeni pomiędzy fotelami każdorazowo w trakcie wykonywania czynności służbowych na pokładzie pociągu. Wykonawcy usługi stacjonarnego utrzymania czystości taboru zostali ponadto zobowiązani do podwyższenia jakości świadczonych usług.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5