Stadler zaprezentował na targach Innotrans prototypowy tramwaj szerokotorowy „Metelica” (Zamieć śnieżna), którym chce podbić rynki krajów Wspólnoty Niepodległych Państw. Napięta sytuacja z Rosją producentowi nie straszna – pojazd będzie powstawał na Białorusiwe współpracy z Biełkomunnmaszem.
Dziś (24 września) na targach Innotrans premierę miał tramwaj Metelica, wyprodukowany przez Stadlera. W całości niskopodłogowy trzyczłonowy tramwaj o długości 26 715 mm jest przeznaczony na rynki wschodnie. – To nasz najnowszy produkt, dodany do oferty Stadlera. Słowo Metelica po rosyjsku znaczy Zamieć śnieżną. Nie bez powodu tak nazwaliśmy tramwaj – naszym celem była produkcja tramwaju na rynek krajów WNP do jazdy w trudnych warunkach (w przedziale temperatur od -40 do 40 stopni) – mówi Felice Massaro, wiceprezydent ds. sprzedaży w Europie Środkowo-Wschodniej w Stadler Rail.
Tramwaj przygotowany jest w dwóch wersjach – jednokierunkowej (853) i dwukierunkowej (85300M). Opiera się on na znanym na wschodzie modelu 843/84300M, wyprodukowanym przez białoruski Biełkommunmasz. W pojeździe przewidziano cztery pary drzwi o szerokości 1300 mm każde oraz 70/60 miejsc siedzących (wersja jedno- i dwukierunkowa). W sumie, przy normie osiem osób na metr kwadratowy, tramwaj może pomieścić odpowiednio 230 i 259 osób. Wysokość niskiej podłogi to 370 mm (470 mm nad wózkami). Szerokość tramwaju to 2500 mm.
Wiecej na portalu Transport-publiczny.pl