Jak co dwa lata w Berlinie wystawiają się największe i najbardziej znane firmy z branży kolejowej. Tegoroczna impreza InnoTrans 2024 jest okazją do prezentacji kilku pojazdów dużych prędkości, a także niezliczonej liczby nowości. Będą wodorowe i akumulatorowe zespoły trakcyjne, będą pojazdy normalno i wąskotorowe i lokomotywy wielu producentów.
Siemens Mobility pokaże w Berlinie zestaw wagonów nowej generacji Vectrain wraz z lokomotywą Vectron na 230 km/h, zespół trakcyjny Mireo Smart oraz szybki pociąg Velaro dla Egiptu. Jest to pierwsza publiczna statyczna prezentacja tego składu. O szczegółach prezentacji
piszemy tu.Światowy gigant Alstom ma pokazać w Berlinie kilka pojazdów. Obok ultradługiego tramwaju Flexity (więcej o tramwajach na targach
piszemy tutaj) jest tu lokomotywa Traxx Universal z systemem pokładowym Onvia oraz elektryczny zespół trakcyjny Coradia Max, wyprodukowany w Chorzowie dla regionu Dolnej Saksonii.
Stadler zaplanował podczas targów Innotrans całe mnóstwo atrakcji na torach. Jest zeroemisyjny autobus szynowy Stadler RS Zero, dwutrakcyjna lokomotywa Class99 na rynek brytyjski, piętrowy Kiss dla regionalnego ruchu w Austrii, wąskotorowy zespół trakcyjny, dwusystemowy tramwaj dla
niemiecko-austriackiego konsorcjum, pojazd ratunkowy i wiele, wiele innych pojazdów.
Japońsko-włoski producent taboru kolejowego Hitachi Rail w środę prezentuje pociąg dużych prędkości ETR 1000 – z najnowszej serii pojazdów wyprodukowanych dla włoskiego operatora Trenitalia.
Hiszpańskie Talgo pokaże na targach dwusystemową lokomotywę Travca, która w przyszłym roku ma prowadzić wagony Talgo m.in. na linii Amsterdam – Berlin. Lokomotywa będzie już w barwach DB, otrzymała oznaczenie serii 105.
Chińczycy z CRRC, którzy bardzo powoli zdobywają europejski rynek, pokażą na torach wystawowych zespół trakcyjny Cinova o dużej pojemności.
Czeski producent CZ LOKO pokaże na Innotransie w Berlinie silną dwutrakcyjną lokomotywę serii 744. Natomiast niemiecki producent lokomotyw manewrowych pokaże w Berlinie aż trzy lokomotywy manewrowe: jedną z ogniwami paliwowymi, drugą w wersji „smart hybrid”, a trzecią z tradycyjnym silnikiem dieslowskim.