W Berlinie ruszają największe w Europie targi kolejowe. Wszystko wskazuje na to, że będą one upływały pod hasłem oszczędności energii i promowania wodoru w transporcie szynowym. Zachęcamy do obejrzenia pierwszej galerii.
W Berlinie rusza jedna z największych imprez targowych świata czyli InnoTrans 2022. To pierwsza edycja targów po czteroletniej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa wywołującego COVID-19. Wszystko wskazuje na to, że upłynie ona pod hasłami oszczędzania energii i promowania wodoru jako paliwa stworzonego dla transportu szynowego.
Pesa, Newag, FPSJak co roku na targach nie zabrakło producentów z Polski. Pesa kontynuuje strategiczną współpraca z Orelnem przy technologii wodorowej – podczas berlińskich targów spółki zaprezentują system wodorowy składający się z lokomotywy manewrowej Pesy oraz mobilnej stacji tankowania wodoru.
Spółki mają ogłosić wspólną ofertę dostawy kompleksowych rozwiązań dla rynku bocznic.
Na torach wystawowych możemy także zobaczyć pojazdy prezentowane przez nowosądecki Newag.
Najważniejszym z nich jest Impuls EN63H-008 wyposażony w tzw. superkondesator. To jeden ze składów zakupionych przez województwo Zachodniopomorskie, który został wyposażony testowo w to rozwiązanie. Producent pokazuje także lokomotywę Dragon.
FPS sprowadził do Berlina zespół trakcyjny Plus, który mogliśmy oglądać już na TRAKO oraz wagon 177A-10 dla PKP Intercity.
Na targach nie zabraknie również innych firm z polskim rodowodem. Na halach znajdziemy m.in. Medcom, Track Tec, spółki tworzące Holding PKP oraz osobno grupę PKP PLK oraz CPK.
AlstomAlstom, którego logotyp po zmianach właścicielskich pojawił się na głównym dworcu kolejowym Berlina,
na wystawie zewnętrznej pokazuje dwupokładowy pociąg regionalny Coradia Stream o dużej pojemności oraz lokomotywę Traxx z opcją ostatniej mili. W czasie targów InnoTrans będą także organizowane
przejazdy wodorowym Coradia iLint wykorzystywanym na co dzień przez LNVG.
SiemensNa torach ekspozycyjnych
Siemens Mobility zdecydował pokazać się siedem najbardziej zaawansowanych, zdaniem producenta, pojazdów szynowych oraz technologię Ehighway, czyli samochodów napędzanych z sieci trakcyjnej. Wśród pojazdów szynowych znajdują się: wodorowy zespół trakcyjny Mireo Plus H zrealizowany we współpracy z DB; akumulatorowy zespół trakcyjny Mireo Plus B Ortenau; aglomeracyjny piętrowy zespół trakcyjny Desiro HC dla ODEG; lokomotywa Vectron Dual Mode; lokomotywa Vectron MS dla 230 km/h; Metro "X-Wagen" Wiedeń i tramwaj Avenio dla Norymbergii.
StadlerStadler także prezentuje pojazd wodorowy czyli Flirt H2 dla San Bernardino County Transportation Authority (SBCTA), który będzie pierwszy napędzanym wodorem pociągiem osobowym w Stanach Zjednoczonych. Oprócz tego na torach wystawienniczych możemy znaleźć: bateryjnego Flirta Akku, lokomotywę z nowej serii EURO9000, Flirta dla Transport for Wales wyposażonego w trzy rodzaje napędu oraz pojazd typu tram-train Citylink dla tego samego zamawiającego. Oprócz tego zobaczyć możemy skład metra dla Liverpoolu oraz tramwaj na nowej platformie TINA dla HEAG Mobilo.