W maju 2009 r. Bombardier Transportation uzyskał od Deutsche Bahn zamówienie na 83 elektryczne zespoły trakcyjne klasy 430 dla S-Bahn w Stuttgarcie. Jeden z pojazdów tego typu kanadyjski producent taboru zaprezentował podczas targów InnoTrans 2012.
Pociąg podmiejski typu 430 jest rozwinięciem sprawdzonych już konstrukcji Bombardiera typu BR 423 oraz BR 422. Według zapewnień producenta najnowsze elektryczne zespoły trakcyjne pozwalają zaoszczędzić nawet 40 proc. energii. Jest to możliwe między innymi dzięki wyposażeniu je w przyjazne dla Środowiska hamulce, które są przystosowane do odzyskiwania energii hamowania.
To jednak nie jedyna nowinka w prezentowanym w Berlinie składzie. Ciepło emitowane przez poszczególne komponenty pojazdu, w tym m.in. transformatory jest wykorzystywane do ogrzania wnętrza pojazdu, co pozwala w istotnym stopniu ograniczyć koszty i zużycie energii. Bombardier jest także dumny z widocznoŚci wzdłuż całego składu, jaką udało mu się zapewnić pasażerom podczas jazdy dzięki zastosowaniu dużych okien.
Kanadyjski producent przy produkcji tego pojazdu zwracał szczególną uwagę na bezpieczeństwo. Pojazd spełnia wszystkie warianty zderzeniowe, a wnętrze składu monitorowane przez kamery – po cztery w każdym członie. BR 430 osiągają prędkoŚć eksploatacyjną do 140 km/godz. i dysponują bardzo dobrym przyspieszeniem. Są one zaprojektowane zgodnie z najnowszymi wytycznymi technicznej specyfikacjami interoperacyjnoŚci oraz wytycznymi dotyczącymi dostępnoŚci dla osób z ograniczoną możliwoŚcią poruszania się, jak również bezpieczeństwa w tunelach.