Centralny System Komunikacji Miejskiej, od 4 lat wdrażany w Szczecinie, już teraz pozytywnie wpływa na funkcjonowanie transportu miejskiego nad Odrą. II etap projektu, realizowany w ramach „Poprawy funkcjonowania transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej poprzez zastosowanie systemów telematycznych”, ma przyczynić się także do zmiany przyzwyczajeń pasażerów i w związku z tym wzbudza spore kontrowersje. Jak będzie wyglądać szczecińska komunikacja po zakończeniu tej wartej ponad 54 miliony złotych rewolucji?
Szczecin to jedno z kilku miast w Polsce, które zdecydowało się użyć do poprawy działania komunikacji miejskiej nowoczesnych narzędzi informatycznych dostępnych już na rynku. Miedzy innymi z tego powodu w tym tygodniu właśnie w tym mieście odbywa się Zachodniopomorskie Forum Transportu Zintegrowanego.
Zarządzający transportem w największym mieście Pomorza Zachodniego doszli do wniosku, że nowy tabor oraz infrastruktura szynowo-drogowa to wciąż za mało, by starać się o względy pasażerów. Decydując się na wdrożenie projektu Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego liczył też na konkretne oszczędności finansowe i lepszą kontrolę spółek autobusowych wykonujących usługi na jego zlecenie.
– Kontrola wykonywania usług na tak dużym obszarze bez nowoczesnych narzędzi jest w zasadzie niemożliwa. Do tej pory wiedzę na temat poziomu usług i punktualności mogliśmy czerpać wyłącznie ze skarg pasażerów lub – rzadziej – jeśli zgłosił nam to wykonawca usługi. Z oczywistych względów nie byliśmy więc w stanie sprawować pieczy nad wszystkimi zdarzeniami, ale uwagi dotyczące słabej jakości usług kierowane były do nas jako do organizatora transportu – mówi Krzysztof Miler, kierownik Działu Optymalizacji Sieci i Realizacji Projektów Komunikacyjnych, odpowiedzialny w ZDiTM za wdrożenie projektu CSKM.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl