PKP Intercity podjęło decyzję o wyłączeniu prostej, ale bardzo pożytecznej dla pasażerów strony infopasażer pokazującej bieżące opóźnienia wszystkich pociągów. Funkcja ta ma się za to pojawić we własnej aplikacji PKP Intercity, ale w późniejszym czasie.
Prosty system dynamicznej informacji pasażerskiej Infopasażer był na polskiej kolei przełomowy. Dzięki niemu podróżni po raz pierwszy uzyskali możliwość sprawdzenia, czy ich pociąg nie jest opóźniony. Choć Infopasażer zawiera dane dotyczące pociągów wielu przewoźników, jest częścią strony internetowej PKP Intercity, a jej wygląd nie zmienił się od dnia premiery.
Zmierzch Infopasażera
przewidywaliśmy już w lutym tego roku - dane z tej strony nie znalazły się bowiem w nowej aplikacji mobilnej PKP Intercity. Teraz przewoźnik na stałe wyłączył swoją usługę. - Szanowni Państwo, od 8 maja 2023 r. informacje o ruchu pociągów dostępne są w jednym miejscu – na Portalu Pasażera. W przypadku chęci sprawdzenia pociągu, zapraszamy na portalpasazera.pl - mogą przeczytać pasażerowie.
- PKP Intercity zdecydowało o wyłączeniu infopasażera ze względów biznesowych - mówi Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity. Jak dodaje, docelowo informacje te będą także dostępne w aplikacji mobilnej PKP Intercity. - Funkcja ta pojawi się do końca III kwartału bieżącego roku - zapowiada.
Oprócz stałej i prostej informacji pasażerskiej, pozwalającej często zdecydować o wyborze środka podróży, Infopasażer umożliwiał wygodne zbieranie i archiwizowanie informacji o opóźnieniach pociągów miłośnikom kolei czy dziennikarzom. Serwis działał ponad dekadę.