Od 10 lipca rusza nowy numer Infolinii PKP Intercity. Spółka tłumaczy, że chce ujednolicić taryfę za minutę połączenia.
Już od poniedziałku szczegóły na temat rozkładu jazdy oraz ofert przewoźnika będzie można uzyskać pod numerem 703 200 200. W przypadku braku możliwości dodzwonienia się pod ten numer, należy skontaktować się z operatorem, w celu usunięcia blokady na numery typu 703. Koszt połączenia będzie wynosił 1,29 zł brutto za minutę.
Od uruchomienia nowego numeru, jeszcze przez miesiąc, do 10 sierpnia, podróżni będą mieli możliwość kontaktu, dzwoniąc pod dotychczasowy numer 19 757. Tak jak dotychczas informacja telefoniczna będzie dostępna całodobowo, przez wszystkie dni w roku. Będą mogli z niej skorzystać pasażerowie dzwoniący z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. Dla podróżnych z zagranicy numer Infolinii pozostaje taki sam (+48 22 39 19 757). Obsługę Infolinii będzie świadczył dotychczasowy wykonawca, spółka TK Telekom.
Pisaliśmy o tym tutaj.
Jedna opłata dla wszystkich pasażerów
– Zmiana numeru infolinii PKP Intercity wynika z konieczności przedłużenia świadczenia usługi oraz z zakończenia obecnej umowy na numer 19 757. Spółce zależało przede wszystkim na ujednoliceniu taryfikacji za minutę połączenia, co przy poprzednim numerze uniemożliwiały przepisy prawa telekomunikacyjnego. Dodatkowo, zależało nam, aby numer infolinii był osiągalny zarówno z telefonów komórkowych jak i stacjonarnych – tłumaczy „RK” Anna Zakrzewska z PKP Intercity.
Jak mówi przedstawicielka połączenie pod numerem 19 757 jest również płatne. – Z uwagi na rozbieżny sposób taryfikowania, opłata ponoszona przez klientów była dotąd zależna od operatora oraz posiadanej taryfy. Dzwoniąc pod numer 703 200 200, opłata za minutę połączenia będzie na jednym poziomie dla wszystkich pasażerów – wyjaśnia. Informacja telefoniczna PKP Intercity funkcjonuje przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.
85 tysięcy odbieranych połączeń miesięcznie
Jak informuje przewoźnik, pod numerem Infolinii podróżni mogą uzyskać wszystkie niezbędne informacje dotyczące usług PKP Intercity – od rozkładu jazdy, przez dostępność miejsc w pociągach czy aktualne oferty i promocje dla pasażerów. Miesięcznie konsultanci Infolinii odbierają średnio 85 tys. połączeń od klientów, w tym także zagranicznych. Pracownicy informacji telefonicznej pomagają również pasażerom w sytuacjach interwencyjnych, np. przy odnalezieniu rzeczy zgubionych na pokładzie pociągu.
Za pośrednictwem Infolinii konieczność uzyskania pomocy w podróży mogą zgłaszać również osoby z niepełnosprawnością oraz ograniczoną mobilnością ruchową. Wszystkie niezbędne informacje dotyczące oferty przewoźnika można znaleźć także na stronie intercity.pl, w kasach biletowych czy Centrach Obsługi Klienta na niektórych dworcach kolejowych. Do dyspozycji podróżnych jest także formularz kontaktowy dostępny na stronie internetowej PKP Intercity.