Spółka Industrial Division zakończyła przyjmowanie ofert w przetargu na dostawę wielosystemowych elektrycznych lokomotyw trakcyjnych do transportu intermodalnego.
To postępowanie związane jest z konkursem CUPT, dzięki któremu firma pozyskała 48,5 mln zł
dotacji na zakup nowych lokomotyw wielosystemowych.
Przetarg ID podzieliło na dwie części – można złożyć oferty na jedną z nich lub obie naraz. Pierwszą częścią jest zakup trzech lokomotyw trzysystemowych (3 kV DC, 15 kV AC, 25 kV AC) z dopuszczeniem do eksploatacji w Polsce, Niemczech, Austrii, Słowacji, Węgrzech, Rumuni, Słowenii, Chorwacji i Bułgarii. Jak dowiadujemy się w ID, lokomotywy w tej konfiguracji będą dedykowane do obsługi korytarza intermodalnego (Północ – Południe).
Druga część postępowania dotyczy pozyskania dwóch lokomotyw, wyposażonych dodatkowo w system zasilania 1,5 kV DC, z dopuszczeniem do eksploatacji w Polsce, Niemczech, Austrii, Holandii, Czechach, Słowacji, Węgrzech i Rumunii. Tego typu lokomotywy są przeznaczone dla przewoźników obsługujących relacje intermodalne (Wschód – Zachód).
Industrial Division życzy sobie pełnego utrzymania technicznego lokomotyw do czasu wykonania pierwszej naprawy P4 oraz wskaźnika gotowości technicznej co najmniej 0,95 i dostarczenia pakietu naprawczego.
Aktualizacja: Dwie ofertyZ końcem kwietnia zakończono przyjmowanie ofert w przetargu. Według dokumentacji na stronie spółki, wpłynęły dwie propozycje – od Bombardier Transportation oraz od Siemens Mobility. Czekamy na szczegółowe informacje na temat ofert.