#WATCH | Latest visuals from the site of the deadly train accident in Odisha's Balasore. Rescue operations underway
— ANI (@ANI) June 3, 2023
The current death toll stands at 233 pic.twitter.com/H1aMrr3zxR
Coromandel Express to pociąg obsługujący trasę pomiędzy Kolkatą a Chennai liczącą ok. 1,7 tys. km, którą pokonuje w ponad 25h. Z założenia ma to być najszybsze połączenie na tej trasie – pociąg na niektórych odcinkach jedzie z prędkością 130 km/h, i ma na całej trasie najwyższy priorytet. W ostatnich latach Coromandel Express miał już drobniejsze wypadki, a w roku 2019 w wykolejeniu zginęło 15 osób.Latest visuals from the train accident site in Balasore, Odisha. pic.twitter.com/XZErVBU0Me
— Press Trust of India (@PTI_News) June 2, 2023
Każdego dnia w Indiach uruchamiane jest ok. 14 tys. składów, z których korzysta ok. 12 mln pasażerów. Pomimo poprawy stanu infrastruktury oraz znaczących inwestycji w ostatnich latach Koleje Indyjskie nie są w najlepszej kondycji. Ciągle to jednak one są podstawowym sposobem podróżowania po kraju. Poprzednio do poważnej katastrofy kolejowej doszło w 2016 r. w Pukhrayan. Zginęło wówczas 150 osób, a drugie tyle zostało rannych.#WATCH | Visuals from the spot where the horrific train accident took place in Odisha's Balasore district
— ANI (@ANI) June 2, 2023
Government of India has confirmed 2 deaths so far and Odisha Chief Secy Pradeep Jena has said that 300-400 have been injured pic.twitter.com/CEsbiNVZQn