Bank Światowy udzieli Indiom 975 mln dolarów kredytu na pierwszy etap budowy Kolejowego Wschodniego Korytarza Transportowego. Modernizowany odcinek ma długość 343 km.
Biegnący z Ludhiany do Sonnagaru oraz miejscowości Dakuni korytarz (EDFC) o długości 1843 km tworzony jest z intencją odciążenia linii Dehli – Kalkuta oraz zredukowania emisji dwutlenku węgla wydzielanego w ogromnych ilościach przy dotychczasowych metodach transportowania towarów.
Zelektryfikowane korytarze transportowe (wschodni i zachodni) przystosowane będą do prędkości 100 km/h oraz nacisku na oś 32,5 t. W celu udoskonalania tych korytarzy, w 2006 roku powołano spółkę Dedicated Freight Corridor Corp of India Ltd.
- Realizacja programu modernizacji korytarzy zapewni Indiom możliwość stworzenia jednej z najprężniej działających linii przewozów towarowych na świecie oraz zastosowania międzynarodowych technologii i metod, które mogą zostać stopniowo rozszerzane na inne ważne szlaki towarowe - powiedział Roberto Zagha, dyrektor Banku Światowego w Indiach.
W ramach usprawniania korytarza transportowego, ministerstwo ds. węgla w Indiach zaproponowało sfinansowanie zakupu wagonów w celu przyspieszenia dostaw węgla do indyjskich elektrowni.