Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, 16 września Impulsy 2, które dla włoskiego przewoźnika FSE wyprodukował Newag, rozpoczęły służbę na zelektryfikowanej linii kolejowej z Bari do Putignano.
Elektryfikacja linii opóźniła się o kilkanaście miesięcy, jednak obecnie wszelkie prace zostały zakończone i polskie pociągi, w liczbie pięciu, mogą bez przeszkód kursować między stolicą regionu a Putignano przez miejscowość Casamassima. Na razie po linii będą kursować także pojazdy spalinowe, ponieważ cała linia między Bari a Martina Franca nie jest jeszcze zelektryfikowana. W rozkładzie jazdy zaplanowano 4 pary Impulsów 2 między Bari i Putingano oraz 2 pary między Adelfią i Bari. Rozkład jazdy nie jest jeszcze idealny, z uwagi na odbiory systemu SCMT, włoskiego odpowiednika ETCS.
Trójczłonowe pojazdy są dostosowane do wysokości włoskich peronów, mają też np. dużo wydajniejszą klimatyzację i inne, włoskie systemy bezpieczeństwa. Pięć pierwszych elektrycznych zespołów trakcyjnych z Newagu FSE odebrało
oficjalnie w czerwcu. Przewoźnik postanowił dokupić jeszcze 6 pojazdów, które we Włoszech otrzymały nazwę ETR 322. Więcej na temat opinii Włochów na ich temat można przeczytać
tutaj.