Impulsy II wyprodukowane przez Newag dla włoskiego przewoźnika FSE ukończyły kolejny etap procesu homologacji. Badania dynamiczne miały miejsce na włoskich liniach kolejowych RFI (Rete Ferroviaria Italiana) w Toskanii. Pierwszy z pojazdów oznaczony we Włoszech jako ETR322-001, przeszedł testy dynamiczne z wynikiem pozytywnym.
– Ukończenie badań dynamicznych umożliwia przygotowanie i złożenie wniosku do włoskiej Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Kolejowego – ANSF (Agenzia Nazionale per la Sicurezza delle Ferrovie) o wydanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji na włoskich liniach – poinformował Łukasz Mikołajczyk, rzecznik prasowy Newagu.
Elektryczne Zespoły Trakcyjne Impuls II wyprodukowane przez Newag dla włoskiego przewoźnika z Bari będą pierwszymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi w Europie Zachodniej wyprodukowanymi przez polskiego producenta pojazdów szynowych.
Impuls II wywodzi się z rodziny pojazdów Impuls i powstał na bazie doświadczeń zdobytych przez Newag przy ich produkcji oraz doświadczeń przekazanych przez przewoźników oraz podróżnych. Pojazd spełnia kategorię wytrzymałościową PII wg EN12663, odporność zderzeniowa zgodna jest z EN 15227 kat. C1 i w zakresie wszystkich 4 scenariuszy zderzeniowych. Przy projektowaniu pojazdu szczególną uwagę zwrócono na bezpieczeństwo, i komfort podróży. Przedział pasażerski wyposażony jest w system informacji pasażerskiej, system monitoringu GPS, komfortowe fotele oraz półki na bagaże. Dodatkowo pojazd ma zabudowane gniazda elektryczne, wieszaki na rowery, przewijak dla dzieci oraz windy dla niepełnosprawnych. Prędkość eksploatacyjna pojazdu wynosi 160 km/h.
W czerwcu odbyła się prezentacja pierwszego Impulsa II dla polskiego klienta. Będzie nim Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Obszerny opis i zdjęcia pojazdu można znaleźć
tutaj.