Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Ilu pasażerów stojących wezmą na pokład ezety PKP Intercity?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
05-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
05-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Ilu pasażerów stojących wezmą na pokład ezety PKP Intercity?
fot. M. SzymajdaWnętrze nowych Flirtów PKP Intercity
9 czerwca zmienią się zasady przewozu pasażerów w większości zespołów trakcyjnych. Z jednej strony PKP Intercity umożliwi przejazd większej liczby pasażerów, co ma niebagatelne znaczenie w momencie skokowego wzrostu przewozów, z drugiej strony – będzie ciaśniej.

Nowe zasady przewozu pasażerów na miejscach „bez wskazania miejsca siedzącego” wejdą 9 czerwca. We Flirtach, ED74 (Edytach) i SN84 (pojazdy dzierżawione od SKPL) będzie można kupić na miejsca stojące. Sprzedaż biletów wyłącznie na miejsca siedzące będzie mieć miejsce nadal w Pendolino i w Dartach. W tych pierwszych będzie tak ze względów wizerunkowych (trudno wyobrazić sobie pasażerów z biletami za 169 złotych odbywających podróż na stojąco) i ze względów bezpieczeństwa, w Dartach, wyprodukowanych przez Pesę sytuacja jest natomiast bardziej skomplikowana.

Miejsc stojących nie ma w Dartach

– Ze względu na prowadzone przed sądem postępowanie, przedmiotem którego są m.in. roszczenia związane z wykonaniem umowy dostawy pojazdów ED-161 (PKP Intercity domaga się odszkodowania za opóźnione dostawy – dop. red.), PKP Intercity utrzymuje limit zajętości 100 proc. miejsc (obowiązek rezerwacji miejsc). Do czasu zakończenia sporu, ze względu na dobro prowadzonego postępowania, spółka nie przewiduje wprowadzenia zmian w zakresie limitu miejsc w pojazdach ED-161 Dart – napisał Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Ilu pasażerów „stojących” wezmą więc na pokład jednostki trakcyjne Flirt, Edyty i SN84? – Maksymalna liczba pasażerów bez wskazania miejsca siedzącego w składach będzie wynosić 20% liczby miejsc stojących – dodał rzecznik PKP Intercity.

Zapełnienie ezetów w praktyce

Jak to będzie wyglądać w praktyce? Pokażmy to na przykładzie pojazdu ED160 Flirt (PKP Intercity ma 32 takie pojazdy).

We Flirtach jest 360 miejsc (60 z nich w klasie 1). Oznacza to, że na pokład będą mogły zabrać jeszcze 72 pasażerów, którzy będą musieli pomieścić się w 6 krótkich (krótszych niż standardowe wagony klasy 2) wagonach klasy 2 (chyba, że ktoś zdecyduje się na zakup biletu klasy 1 bez wskazania miejsca). Część z nich zapewne pojedzie w przedziale barowym, inni znajdą miejsce w przestrzeni na rowery (jeśli nie będzie w niej rowerów), w niewielkiej, pozbawionej foteli przestrzeni dla osób niepełnosprawnych, a jeszcze inni w przedsionkach. Jeśli pasażerowie Ci wejdą na pokład z dużymi bagażami, może być naprawdę tłoczno.

Spółka przypomina, że część pasażerów może zająć miejsca, które nie zostały jeszcze zajęte przez innych pasażerów, lub zostały już zwolnione trudno jest jednak wymagać, aby przy zatłoczonym pociągu poszukiwać wolnych miejsc z bagażem.

Bardzo ważne jest, aby PKP Intercity doprowadziło system wskazujące zarezerwowany odcinek do pełnej funkcjonalności, aby pasażerowie z biletami bez wskazania miejsca, mogli zająć je choćby na krótkim odcinku. W części Flirtów już działa, przeważnie jest sprawny także w Pendolino.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5