Polregio posiada aktualnie łącznie 34 wagony piętrowe, z których prawie połowa jest sprawna. Przewoźnik ma także 53 lokomotywy spalinowe kilku typów, choć wkrótce na stanie spółki pozostaną już tylko jednostki z serii SM oraz SU42.
Posłanka Paulina Matysiak zapytała Ministerstwo Infrastruktury o to, jakim potencjałem taborowym dysponuje spółka Polregio. Parlamentarzystka dopytywała o liczbę posiadanych przez przewoźnika wagonów piętrowych oraz lokomotyw, zarówno spalinowych jak i elektrycznych.
34 piętrusy. Prawie 16 z nich jest sprawnych
Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że Polregio posiada łącznie 34 wagony piętrowe Bmnopux [typu DBme], z czego 15 z nich jest czynnych i regularnie wykorzystywanych, natomiast 19 pozostałych zostało skreślonych z inwentarza. Powodem skreślenia ma być długi czasookres ich eksploatacji lub też brak opłacalności dalszych napraw wagonów (przypomnijmy, że kilka z 19 wspomnianych wagonów spłonęło na bocznicy przewoźnika w Lesznie).
W ostatnim czasie z powodu problemów z dostępnością taboru spalinowego Polregio ponownie zaczęło eksploatację jednego z piętrusów na linii Krzyż – Kostrzyn, o czym p
iszemy w tym miejscu. Wagon do obsługi tej relacji na co dzień stacjonuje właśnie w Lesznie.
5 lokomotyw elektrycznych i wiecznie żywe SM42 i SU42
Poza wagonami Bmnopux Matysiak dopytywała też ministerstwo o lokomotywy spalinowe i elektryczne.
– Polregio S.A. posiada łącznie 58 lokomotyw elektrycznych i spalinowych, w tym:
a) 5 szt. elektrycznych EP07P – w eksploatacji i planowych naprawach;
b) 15 szt. lokomotyw spalinowych serii SM42, w tym:
3 szt. w eksploatacji, 1 szt. aktualnie planowana jest do naprawy okresowej,
7 szt. zostało skreślonych oraz w trakcie procedury skreślenia z ilostanu
z docelowym przeznaczeniem na sprzedaż/złomowanie, z uwagi na brak
zasadności ekonomicznej ich naprawy i eksploatacji;
4 szt. oczekujące na naprawy okresowe;
c) 18 szt. lokomotyw spalinowych serii SU42, w tym:
7 szt. w eksploatacji,
2 szt. w trakcie napraw okresowych,
8 szt. zostało skreślonych oraz w trakcie procedury skreślenia z ilostanu
z docelowym przeznaczeniem na sprzedaż/złomowanie, z uwagi na brak
zasadności ekonomicznej ich naprawy i eksploatacji,
1 szt. oczekująca naprawy okresowej – przekazał wiceminister Infrastruktury, Rafał Weber.
Koniec SP32 oraz SU45
Weber dodał też, że Polregio posiada również osiem lokomotyw SU45 oraz dwanaście lokomotyw SP32. Każda z nich została skreślona lub jest w trakcie skreślenia z inwentarza spółki, ponieważ nie kwalifikują się one do naprawy okresowej oraz dalszej eksploatacji i docelowo zostaną zezłomowane.
Warto przypomnieć, że Polregio chce także zakupić nawet 200 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Więcej o tych planach p
iszemy tutaj.