Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Ile Koleje Śląskie zapłacą za powrót do Czech?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
02-08-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Ile Koleje Śląskie zapłacą za powrót do Czech?
Fot. Patryk FaranaElf 21Wa na stacji Bohumin w 2019 roku
Koleje Śląskie wydadzą pół miliona złotych na dopuszczenie pociągów Elf do ruchu do Bohumina. Dlaczego trzeba wydać niemałe pieniądze, skoro jeszcze kilka lat temu te same pociągi dojeżdżały już do czeskiej stacji?

Jak informowaliśmy w ubiegłym tygodniu, na czeskim torze doświadczalnym VUZ Velim pojawił się pociąg Pesa Elf 2 Kolei Śląskich. Przechodzi on testy przed uzyskaniem dopuszczenia na sieć kolejową. O szczegółach pisaliśmy tutaj.

Według planów, pociągi Kolei Śląskich mają wrócić do Bogumina w grudniu tego roku. Jak poinformował "Rynek Kolejowy" rzecznik Kolei Śląskich pociąg jest badany wyłącznie pod kątem powrotu do Bogumina. - Ten zakres testów nas interesuje, po to jest tam nasz pojazd - podkreśla rzecznik. Nie ma zatem co liczyć na ewentualne wydłużenie połączeń do dużo większej Ostrawy. - Dopuszczenie na całą infrastrukturę czeską wymaga obecnie zabudowy czeskich urządzeń zabezpieczenia ruchu, których nie mamy w planach wprowadzać do pojazdów - wyjaśnia Zaremba. Może to ulec zmianie dopiero, gdy Czesi wprowadzą na swoją sieć europejski system sterowania ETCS, który teoretycznie zapewnia interoperacyjność kolei.

Przewoźnik wstępnie szacował, że operacja pochłonie aż 1,5 miliona złotych. Ostatecznie zdecydowano się na dopuszczenie tylko jednego typu taboru (21WEa), co obniży koszty trzykrotnie. Test i transport pociągu to koszt ok. trzysta trzydziestu tysięcy złotych, a do tego dochodzą koszty operacyjne, w tym przede wszystkim zużyta energia elektryczna. Razem będzie to ok. 500 tysięcy złotych.

Dlaczego jednak Koleje Śląskie muszą płacić za testowanie pociągów, które jeszcze dwa lata temu dojeżdżały do Bogumina bez żadnego problemu? - Poprzednie dojazdy do Bogumina były warunkowe i czasowe. Obecne testy są wymagane w celu zapewnienia stałego dostępu - twierdzi przedstawiciel KŚ. Według nieoficjalnych informacji "Rynku Kolejowego", sprawie nie przysłużyło zawieszenie przewozów podczas pandemii.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Tabor i technika

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Jakub Madrjas 02 stycznia 2024

To już oficjalne. Pesa sprzedała pierwsze pociągi do Rumunii!

Biznes

To już oficjalne. Pesa sprzedała pierwsze pociągi do Rumunii!

Jakub Madrjas, inf. pras. 19 grudnia 2023

Pesa z kolejną umową. 20 dodatkowych lokomotyw dla Cargounit

Tabor i technika

Pesa z kolejną umową. 20 dodatkowych lokomotyw dla Cargounit

inf. pras. Pesa/Cargounit 14 grudnia 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Tabor i technika

Pesa gotowa na alternatywne źródła zasilania

Jakub Madrjas 02 stycznia 2024

To już oficjalne. Pesa sprzedała pierwsze pociągi do Rumunii!

Biznes

To już oficjalne. Pesa sprzedała pierwsze pociągi do Rumunii!

Jakub Madrjas, inf. pras. 19 grudnia 2023

Pesa z kolejną umową. 20 dodatkowych lokomotyw dla Cargounit

Tabor i technika

Pesa z kolejną umową. 20 dodatkowych lokomotyw dla Cargounit

inf. pras. Pesa/Cargounit 14 grudnia 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5