Za nami II Ogólnopolskie Sympozjum Bezpieczeństwa i Inżynierii Transportu Kolejowego, które miało miejsce w dniach 26-28 października 2022 r. Kilkudziesięciu przedstawicieli różnych sektorów branży kolejowej spotkało się w Krakowie na corocznym wydarzeniu organizowanym przez Instytut Transportu Kolejowego.
Podczas trzydniowej konferencji reprezentanci m.in. przewoźników kolejowych, firm zajmujących się budownictwem kolejowym i zakładów utrzymaniowych zdobywali wiedzę i dyskutowali na tematy związane z licznymi wyzwaniami stojącymi przed całą branżą kolejową. Tematyka podejmowana w wygłoszonych prezentacjach była odpowiedzią na najbardziej aktualne kwestie jakie dotykają transportu kolejowego w Polsce. Szczególnie istotna dla uczestników sympozjum była także możliwość bezpośredniej rozmowy z przedstawicielami najważniejszych instytucji w kraju.
Sympozjum zainaugurowali Prezes Urzędu Transportu Kolejowego dr inż. Ignacy Góra prezentacją na temat Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów oraz Przewodniczący Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych Tadeusz Ryś i Zastępca Przewodniczącego PKBWK Karol Trzoński prezentacją dotyczącą statusu prawnego PKBWK i przyczyn wypadków kolejowych na podstawie raportów z wypadków badanych przez Komisję. Wiele cennych informacji na temat wnioskowania o jednolity certyfikat bezpieczeństwa dla kilku krajów i wytycznych Agencji Kolejowej Unii Europejskiej w zakresie Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS) i Utrzymaniem (MMS) przekazał uczestnikom Sympozjum przedstawiciel ERA - Piotr Cukierski. Kwestie związane z bezpieczeństwem transportu kolejowego poruszali w swoich wystąpieniach zarówno prelegenci Instytutu Transportu Kolejowego, omawiając wpływ jakości utrzymania pojazdów kolejowych na bezpieczeństwo ruchu, jak również reprezentanci Partnera Wydarzenia – Jednostki Certyfikującej i Laboratorium Signal Cert, którzy skupili się na roli niezależnej oceny bezpieczeństwa (ISA) w procesie aprobaty systemów urządzeń SRK.
Podczas drugiego dnia Sympozjum przedstawiciele UTK kontynuowali podjętą przez Prezesa Ignacego Górę tematykę szkolenia maszynistów na symulatorze oraz omówili kwestie związane z dopuszczaniem pojazdów i elementów infrastruktury. Trzeci dzień Sympozjum poświęcony był najnowszym rozwiązaniom proponowanym branży kolejowej przez Instytut Transportu Kolejowego. Dr inż. Wojciech Gamon zaprezentował system zarządzania flotą pojazdów z wykorzystaniem narzędzi IT, natomiast dr inż. Paweł Rolek przedstawił propozycję spółki Rail-Bet dotyczącą innowacyjnych betonowych płyt przejazdowych nowej generacji. Omówiono również ekspertyzę UTK na temat zarządzania konfiguracją pojazdów kolejowych. Różnorodna tematyka, obecność doświadczonych prelegentów i przedstawicieli najważniejszych krajowych i zagranicznych instytucji, ciekawe wystąpienia i owocne dyskusje to niewątpliwe sukcesy Ogólnopolskiego Sympozjum Bezpieczeństwa i Inżynierii Transportu Kolejowego, które kolejną edycją wpisało się na stałe w kalendarz corocznych wydarzeń w branży kolejowej. Kolejna edycja wydarzenia planowana jest w październiku 2023 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.