Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

IGTL: Chcemy pewności, a nie „randki w ciemno”

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
27-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
IGTL: Chcemy pewności, a nie „randki w ciemno”
Fot. PKP Polskie Linie KolejoweZdjęcie ilustracyjne
Planowanie inwestycji kolejowych nadal pozostawia wiele do życzenia. Branża potrzebuje pewności co do zamierzeń PKP PLK oraz CPK. Rozpoczęte prace nad reformą Funduszu Kolejowego powinny więc zostać doprowadzone do końca jak najszybciej – przekonywała podczas Kongresu Kolejowego prezes zarządu Izby Gospodarczej Transportu Lądowego Marita Szustak.

Prezes IGTL powróciła do (omawianego już wcześniej na Kongresie) tematu reformy Funduszu Kolejowego. – Ponieważ unijne perspektywy finansowe zawsze zaczynały się w Polsce z opóźnieniem, złożyliśmy w kwietniu 2023 r. wraz z RBF projekt zmiany ustawy o FK – prace nad nim zaczęły się jednak dopiero niedawno. Na razie PKP PLK są zakładnikiem środków z UE. Wciąż brakuje dobrego planowania, a cykl przetargowy trwa zbyt długo – wyliczała zastrzeżenia.

Konsekwencją braku pewności co do planów głównych zamawiających – oraz ich możliwości finansowych – są zaburzenia cyklu produkcyjnego i okresowe problemy z dostępnością materiałów i urządzeń. – Podkłady czy urządzenia sterowania ruchem nie są produktami „z półki”. Musimy więc uporządkować planowanie: nie możemy wciąż mieć „randki w ciemno z rynkiem”. Rynek jest dziś dofinansowany, inwestorzy publiczni muszą tylko poprawić dialog z wykonawcami i wprowadzić partnerskie umowy – przekonywała Szustak.

Jak przypomniała, główni zamawiający wciąż nie przedstawili swoich zamierzeń na najbliższą przyszłość. – Nie znamy harmonogramu przetargów planowanych przez CPK ani przez PKP PLK w następnych latach – kontynuowała. Przedstawiciele obu wymienionych spółek zapewnili w odpowiedzi, że niebawem plany takie zostaną opublikowane.

– Wypracowaliśmy matrycę ryzyk – ale nie została ona wdrożona w taki sposób, jakiego byśmy chcieli – stwierdziła prezes. Izba oczekuje też od głównych zamawiających takiego zróżnicowania wielkości przetargów, aby realizując je, małe i średnie firmy mogły stopniowo rosnąć.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Infra Silesia: Musimy płynnie przechodzić między perspektywami UE

Prawo i polityka

Infra Silesia: Musimy płynnie przechodzić między perspektywami UE

Roman Czubiński 25 listopada 2024

Cyfryzacja i cyberbezpieczeństwo transportu kolejowego dziś i jutro

Infrastruktura

Rok po wyborach: Co się udało, a co nie?

Prawo i polityka

Rok po wyborach: Co się udało, a co nie?

Roman Czubiński 14 listopada 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Infra Silesia: Musimy płynnie przechodzić między perspektywami UE

Prawo i polityka

Infra Silesia: Musimy płynnie przechodzić między perspektywami UE

Roman Czubiński 25 listopada 2024

Cyfryzacja i cyberbezpieczeństwo transportu kolejowego dziś i jutro

Infrastruktura

Rok po wyborach: Co się udało, a co nie?

Prawo i polityka

Rok po wyborach: Co się udało, a co nie?

Roman Czubiński 14 listopada 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5