Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego ocenił oferty złożone w przetargu na opracowanie wstępnego studium wykonalności dla budowy nowej linii kolejowej z Modlina do Płocka. Oferty złożyło aż 10 wykonawców.
W przetargu były dwa kryteria. 80% punktów stanowiła cena wykonania zadania, a 20% - termin wykonania z zastrzeżeniem, że nie może przekroczyć 150 dni. Najtańszą ofertę, z jednocześnie najkrótszym okresem realizacji złożyło konsorcjum z firmą IDOM Inżynieria Architektura i Doradztwo z Wrocławia, z partnerami w postaci hiszpańskiego i międzynarodowego oddziału IDOMu.
Konsorcjum zaproponowało cenę 178 tysięcy złotych i opracowanie studium w zaledwie 75 dni. Otrzymało za to maksymalną liczbę - 100 punktów. Pozostali wykonawcy skrócili termin o najwyżej miesiąc, a ceny wahały się od 222 750 złotych do 639 600 złotych. Warto zauważyć, że IDOM jest w trakcie opracowywania studium wykonalności linii Kolei Dużych Prędkości "Y" z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia.
Celem opracowania dokumentu jest uzyskanie jednoznacznej opinii na temat potrzeby i zasadności inwestowania środków publicznych w połączenie kolejowe w relacji Modlin-Płock i bezpośredniego dostępu mieszkańców północno - wschodniej części województwa mazowieckiego z powstającym Mazowieckim Portem Lotniczym Warszawa – Modlin.
- To byłby następny etap po zbudowaniu połączenia kolejowego po zbudowaniu połączenia do portu lotniczego w Modlinie ze stacji Modlin - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik. - Proces przygotowania takiej inwestycji to 2-3 lata, tak więc myślimy tu o kolejnej perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Finansowanie mogłoby się odbyć z Funduszu Spójności, lub partnerstwa publiczno-prywatnego. Nie przesądzam tego. Staramy się tak zbudowac połączenie do portu w Modlinie, aby było możliwe "wyjście" na północny-zachód - mowi Struzik.