W wakacje nowy pociąg ICE 3neo Siemensa po raz pierwszy będzie testowany w Holandii.
W lipcu 2020 r. DB
podpisały umowę na dostawę 30 zespołów dużych prędkości – ICE 3 opartych na platformie Velaro Siemens Mobility. Potem sukcesywnie
zwiększano zamówienia do aż 90 składów. Pierwsze pociągi weszły do ruchu w rekordowym na niemieckim rynku czasie,
bo już w grudniu 2022 roku.
Kolejnym krokiem będzie uzyskanie dopuszczenia do holenderskiej sieci kolejowej, dzięki czemu od połowy 2024 roku nowe pociągi zaczną zastępować składy ICE starszej generacji na trasie Amsterdam-Frankfurt. Sukcesywne wprowadzenie do ruchu pociągów umożliwi zwiększenie częstotliwości kursowania do Frankfurtu i Bazylei.
ICE 3neo ma 439 miejsc siedzących, z czego 340 znajduje się w drugiej klasie, a 99 w pierwszej. Wszystkie miejsca są wyposażone w uchwyt na tablet oraz gniazdka elektryczne. Pociąg ma także więcej miejsca na bagaż. Posiada również więcej drzwi niż poprzednia wersja, co umożliwia szybsze wsiadanie i wysiadanie. Przewidziane są także udogodnienia dla podróżujących z ograniczeniami. Okna nowego pociągu ICE 3neo posiadają powłokę ochronną przed słońcem, która zapewnia ochronę przed promieniowaniem słonecznym, ale umożliwia swobodne przechodzenie sygnałów telefonicznych.