Narodowy przewoźnik zmienia trasę porannego pociągu łączącego Łódź z Krakowem. Zamiast przez Miechów pojedzie on przez Zawiercie i Trzebinię. Dodatkowo zlikwidowany zostanie postój w Gorzkowicach.
Wraz z wejściem w życie rocznego rozkładu jazdy pociągów zmieni się trasa pociągu IC „Reymont”, który wczesnym rankiem wyjeżdża z Łodzi do Krakowa, a wieczorem zapewnia połączenie w kierunku przeciwnym. Kurs przestanie obsługiwać Miechów, bo z Częstochowy zostanie skierowany liniami nr 1 i 133. Przywrócony zostanie więc przebieg funkcjonujący w wybranych latach pierwszej dekady XXI w.
Mniejsza przepustowość linii nr 8 i 64
– Zarządca infrastruktury zaplanował prace torowe na linii kolejowej nr 64 na odcinku Kozłów – Sprowa, a także na linii nr 8 na odcinkach Sędziszów – Kozłów, Kozłów – Tunel i Słomniki – Niedźwiedź. Z tego powodu przepustowość obu linii będzie znacznie ograniczona – mówi o przyczynach zmian Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Intercity. W wyniku korekty trasy „Reymont” będzie od połowy grudnia zatrzymywać się na omijanych obecnie stacjach Myszków, Zawiercie, Jaworzno-Szczakowa, Trzebinia i Krzeszowice.
Tą samą trasą skierowany zostanie IC „Cegielski” relacji Poznań Główny – Kraków Główny przez Łódź-Widzew. Aktualnie kurs ten realizowany jest trasą przez Tomaszów Mazowiecki i Miechów z wykorzystaniem Centralnej Magistrali Kolejowej lub w wybrane dni przez Częstochowę i Miechów (przyczyną krótkotrwałego objazdu są roboty na linii nr 22 w rejonie Dęby Opoczyńskiej).
Szlak z Dąbrowy Górniczej do Jaworzna (linia nr 133) bywał w ostatnich latach nieczynny w ruchu pasażerskim. – Już w [aktualnym] rozkładzie jazdy 2023/2024 kursują tędy pociągi IC „Wybicki” oraz IC „Pułaski” – zaznacza przy tym nasz rozmówca. Żaden z nich nie zapewnia jednak możliwości bezpośredniego dojazdu do Łodzi.
Zbyt mało pasażerów w Gorzkowicach
W przypadku IC „Reymont” dodatkową zmianą będzie rezygnacja z utrzymywanego od 2016 r. postoju w 3-tysięcznych Gorzkowicach. Na stacji położonej na linii nr 1 nie będą się więc zatrzymywać żadne pociągi dalekobieżne. – Rezygnujemy z tego zatrzymania z powodu niskiego zainteresowania podróżnych – tłumaczy Maciej Dutkiewicz. Dodaje, że miejscowość jest obsługiwana przez liczne pociągi regionalne, którymi będzie można wciąż dojechać np. do Piotrkowa Trybunalskiego i Radomska. Tam z kolei możliwa będzie przesiadka do kursów PKP Intercity.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.