Virgin Hyperloop potwierdził, że firma skupia się teraz bardziej na przewozie ładunków zamiast pasażerów. W związku z tą decyzją konieczne było zredukowanie liczby pracowników niemal o połowę. Jak tłumaczy firma, przewozy towarowe pod względem bezpieczeństwa są mniej obciążone regulacjami.
Virgin Hyperloop zwolnił niemal połowę własnej załogi. Powodem okazały się zmienione priorytety firmy, która postanowiła się przestawić z transportu pasażerów na transport towarów. Ogółem cięcia objęły 111 pracowników firmy. Informacje te potwierdził w The Financial Times, który rozmawiał z byłymi pracownikami firmy. Ocenili oni skalę zwolnień jako „zdecydowanie nieoczekiwaną”.
Virgin zaawansowany w budowie hyperloopa, ale...Przypomnijmy, że amerykańska firma Virgin Hyperloop opracowuje technologię kapsuły, która ma osiągać prędkość do 1200 km/h. Pomysł dotyczy uruchomienia kolei magnetycznej w pozbawionych powietrza tunelach (dzięki temu unika się siły oporu i tarcia). System ma oferować bezgłośną, bezemisyjną podróż.
Bardzo w rzeczywistości stara koncepcja została "odkryta na nowo" w 2013 roku, kiedy to Elon Musk opublikował białą księgę na ten temat.
Firma ma już istotne kamienie milowe za sobą –
w tym pierwsze w historii test z udziałem pasażerów. Jednak, podobnie jak wiele firm i start-upów, które próbują wprowadzić innowacyjne i prototypowe technologie, Virgin Hyperloop boryka się również z pozyskiwaniem funduszy i talentów oraz dotrzymywaniem terminów. W 2017 roku szefowie firmy zapowiadali , że spodziewają się działających pętli Hiperloop już w 2020 roku. Później data ta została przesunięta o rok. Do dzisiaj ta zapowiedź nie doczekała się realizacji i nadal nie wiadomo, kiedy doczekamy się działających pierwszych pętli.
Towarowa kolej magnetycznaRzecznik firmy Virgin Hyperloop wyjaśnił, że ostatnie cięcia umożliwią firmie „reagowanie w bardziej elastyczny i zwinny sposób co będzie bardziej opłacalne”. Przyznał przy tym, że decyzja o zwolnieniu pracowników „nie była łatwa”. Dodatkowo przedstawiciel firmy tłumaczy, że zmiana kierunku rozwoju z pasażerskiego na towarowy „ma dużo wspólnego z problemami globalnego łańcucha dostaw i wszystkimi zmianami spowodowanymi przez Covid”.
Głos zabrała także firma DP World, państwowa grupa logistyczna ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, która posiada 76 proc. udziałów w Virgin Hyperloop. Zdaniem przedstawicieli DP World przewożenie ładunków zamiast pasażerów będzie prostsze ze względu na zagwarantowanie bezpieczeństwa oraz spełnienie surowych norm i przepisów. – Jest całkowicie jasne, że nasi potencjalni klienci się zainteresowani przewozem towarów, podczas gdy pasażerowie są na dalszej pozycji – przekazała firma. – Skupienie się na przewozie palet z towarem jest łatwiejsze i oznacza mniejsze ryzyko dla pasażerów i mniej skomplikowany proces regulacyjny – dodaje.
Jak donosi The Financial Times, Virgin Hyperloop prowadzi już rozmowy z 15 potencjalnymi klientami na temat dostarczenia wersji cargo hiperloopa, zaś rząd Arabii Saudyjskiej rozważa trasę łączącą własne miasto portowe Dżudda ze stolicą Rijad.