Firma Hyper Poland zdecydowała się na zmianę brandu oraz towarzyszącej mu identyfikacji wizualnej. Opóźnia się budowa toru testowego systemu magrail, który ma być pierwszym wdrożeniem nowej technologii.
Biuro prasowe spółki Hyper Poland poinformowało o zmianie brandu oraz towarzyszącej mu identyfikacji wizualnej. Aby ułatwić przyjęcie nowej nazwy, w okresie przejściowym firma będzie również wykorzystywała brand „Hyper Poland becomes Nevomo”. Jak czytamy, "wprowadzone zmiany wizerunkowe wiążą się z intensywnym rozwojem firmy oraz chęcią ugruntowania jej pozycji zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych".
- Powstanie brandu Nevomo to dla nas kolejny krok w budowaniu pozycji wiodącego gracza na globalnym rynku nowych technologii dla sektora transportu. Od kilku lat zajmujemy się tworzeniem systemu magrail, który jest jednym z pierwszych kroków do zrewolucjonizowania przemysłu kolejowego. Nowe nazwa oraz odświeżone logo mają pomóc nam w dalszym rozwoju spółki – podkreśla Przemysław Pączek, prezes Nevomo cytowany w komunikacie.
Magrail na istniejącej infrastrukturze
Flagowym projektem spółki, która
pozyskała już kilka ciekawych źródeł finansowania, ma być magrail. Technologia ma umożliwić wdrożenie transportu opartego na lewitacji magnetycznej
za pomocą istniejących korytarzy oraz przepisów kolejowych. Według zapowiedzi, pojazdy
korzystające z systemu magrail mają poruszać się po istniejącej infrastrukturze kolejowej uzupełnionej o dodatkowe elementy systemu - z prędkością do 550 km/h.
Jak czytamy w informacji, spółka obecnie skupia się na rozwoju innowacyjnych technologii - lewitacji magnetycznej, budowy silnika liniowego czy integracji systemu magrail z istniejącą infrastrukturą kolejową. W 2018 roku zgłosiła osiem wniosków patentowych o ochronę opracowywanych rozwiązań,
natomiast pod koniec 2019 roku zakończyła prace nad demonstratorem technologii magrail w skali 1:5.
Opóźniona budowa toru.
Rok temu
podawano, że w drugiej połowie 2020 roku w Żmigrodzie na terenie Instytutu Kolejowego rozpocznie się budowa pełnowymiarowego 500-metrowego toru testowego systemu magrail. Jak się okazuje, inwestycja jest opóźniona - budowa ma się zacząć wiosną 2021 roku. Firma zapewnia, że finalizuje przygotowania do budowy, a testy pełnoskalowego prototypu pojazdu magrail mają się zacząć już kilka miesięcy później.