NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Hyper Poland zmienia nazwę. Teraz to Nevomo

| Jakub Madrjas 13.10.2020 115

Hyper Poland zmienia nazwę. Teraz to Nevomo
fot. Nevomo
Firma Hyper Poland zdecydowała się na zmianę brandu oraz towarzyszącej mu identyfikacji wizualnej. Opóźnia się budowa toru testowego systemu magrail, który ma być pierwszym wdrożeniem nowej technologii.
Biuro prasowe spółki Hyper Poland poinformowało o zmianie brandu oraz towarzyszącej mu identyfikacji wizualnej. Aby ułatwić przyjęcie nowej nazwy, w okresie przejściowym firma będzie również wykorzystywała brand „Hyper Poland becomes Nevomo”. Jak czytamy, "wprowadzone zmiany wizerunkowe wiążą się z intensywnym rozwojem firmy oraz chęcią ugruntowania jej pozycji zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych". 

- Powstanie brandu Nevomo to dla nas kolejny krok w budowaniu pozycji wiodącego gracza na globalnym rynku nowych technologii dla sektora transportu. Od kilku lat zajmujemy się tworzeniem systemu magrail, który jest jednym z pierwszych kroków do zrewolucjonizowania przemysłu kolejowego. Nowe nazwa oraz odświeżone logo mają pomóc nam w dalszym rozwoju spółki – podkreśla Przemysław Pączek, prezes Nevomo cytowany w komunikacie.

Magrail na istniejącej infrastrukturze

Flagowym projektem spółki, która pozyskała już kilka ciekawych źródeł finansowania, ma być magrail. Technologia ma umożliwić wdrożenie transportu opartego na lewitacji magnetycznej za pomocą istniejących korytarzy oraz przepisów kolejowych. Według zapowiedzi, pojazdy korzystające z systemu magrail mają poruszać się po istniejącej infrastrukturze kolejowej uzupełnionej o dodatkowe elementy systemu - z prędkością do 550 km/h. 

Jak czytamy w informacji, spółka obecnie skupia się na rozwoju innowacyjnych technologii - lewitacji magnetycznej, budowy silnika liniowego czy integracji systemu magrail z istniejącą infrastrukturą kolejową. W 2018 roku zgłosiła osiem wniosków patentowych o ochronę opracowywanych rozwiązań, natomiast pod koniec 2019 roku zakończyła prace nad demonstratorem technologii magrail w skali 1:5.

Opóźniona budowa toru.

Rok temu podawano, że w drugiej połowie 2020 roku w Żmigrodzie na terenie Instytutu Kolejowego rozpocznie się budowa pełnowymiarowego 500-metrowego toru testowego systemu magrail. Jak się okazuje, inwestycja jest opóźniona - budowa ma się zacząć wiosną 2021 roku. Firma zapewnia, że finalizuje przygotowania do budowy, a testy pełnoskalowego prototypu pojazdu magrail mają się zacząć już kilka miesięcy później.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44786)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44786)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5