Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Hyper Poland zebrał kolejne środki finansowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-03-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Hyper Poland zebrał kolejne środki finansowe
fot. Hyper Poland
Pod koniec lutego Hyper Poland, firma założona m.in. przez absolwentów Politechniki Warszawskiej, wystartowała z drugą rundą crowdfundingu udziałowego na brytyjskiej platformie Seedrs. Jej celem było zebranie 451 tysięcy euro na dalsze testy oraz rozwój kolei najnowszej generacji, opartej o lewitację magnetyczną i silnik liniowy, poruszającej się na istniejących torach kolejowych z prędkością do 415 km/h.

Po 10 dniach trwania kampanii udało się zebrać 100% środków (451 tys. euro). Największe grupy inwestorów w tej rundzie stanowią obywatele Wielkiej Brytanii i Polski. To także z tych krajów wpłynęło na konto Hyper Poland najwięcej pieniędzy. Warto dodać, że przy poprzedniej rundzie finansowania (której celem było pozyskanie 334 tys. euro) polska firma potrzebowała 7 dni, aby zebrać ponad dwukrotnie razy mniejszą kwotę (200 tys. euro).

– Czas, w którym udało nam się zebrać kolejne środki, pokazuje, jak bardzo jest wyczekiwany przez inwestorów indywidualnych nasz pełnoskalowy tor testowy, na którym w 2021 roku zostaną przeprowadzone testy systemu magrail – dodaje Przemysław Pączek, prezes i współzałożyciel Hyper Poland.

Kampania Hyper Poland na Seedrs cały czas trwa. Nadwyżka środków zostanie przeznaczona na szybsze uruchomienie kolejnych prac badawczo-rozwojowych, w szczególności związanych z rozwojem autorskiego mechanizmu pudła wychylnego, umożliwiającego jazdę na łukach nawet o 76% szybciej niż obecnie. W międzyczasie Hyper Poland przygotowuje się do budowy pełnowymiarowego toru systemu magrail. Pierwsze prace w tym zakresie ruszą w drugiej połowie 2020 roku.

Unikatowa technologia opracowana przez Hyper Poland, której elementy zostały zgłoszone do opatentowania, opiera się na technologii pasywnej lewitacji magnetycznej – magrail. Innowacyjne elementy instalowane na istniejących torach tradycyjnej kolei pozwolą pojazdom kolei magnetycznej na poruszanie się z prędkością sięgającą 300 km/h, a tam, gdzie powstały już tory kolei dużych prędkości - 415 km/h. To hybrydowe rozwiązanie pozwala na funkcjonowanie zarówno systemu magrail, jak i konwencjonalnych pociągów na tych samych liniach. W przyszłości da natomiast możliwość rozbudowy o próżniowe tunele, które zwiększą osiągane prędkości do 600 km/h (na torach konwencjonalnych) i do 1000 km/h w miejscach dostosowanych do podróży koleją dużych prędkości.

Trzecią i ostatnią fazą rozwoju jest budowa całkowicie nowej infrastruktury hyperloop, dzięki której pojazdy będą mogły przemieszczać się z prędkością 1200 km/h.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hyper Poland zmienia nazwę. Teraz to Nevomo

Innowacje

Hyper Poland zmienia nazwę. Teraz to Nevomo

Jakub Madrjas 13 października 2020

IDOM i Hyper Poland zawarły współpracę przy MagRail

Infrastruktura

Hyper Poland pozyskało w Wielkiej Brytanii 2,4 mln zł

Infrastruktura

Hyper Poland: Kolej można ewolucyjnie zmienić

Innowacje

Hyper Poland: Kolej można ewolucyjnie zmienić

Łukasz Malinowski 28 lutego 2020

Zobacz również:

Hyper Poland zmienia nazwę. Teraz to Nevomo

Innowacje

Hyper Poland zmienia nazwę. Teraz to Nevomo

Jakub Madrjas 13 października 2020

IDOM i Hyper Poland zawarły współpracę przy MagRail

Infrastruktura

Hyper Poland pozyskało w Wielkiej Brytanii 2,4 mln zł

Infrastruktura

Hyper Poland: Kolej można ewolucyjnie zmienić

Innowacje

Hyper Poland: Kolej można ewolucyjnie zmienić

Łukasz Malinowski 28 lutego 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5