Partnerzy serwisu:
Innowacje

Hyper Poland zaprezentował przejazd modelu Magraila

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Data publikacji:
26-10-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W tym tygodniu w Warszawie odbyła się demonstracja technologii magrail rozwijanej przez Hyper Poland. Pokazany został przejazd pojazdu kolei magnetycznej w skali 1:5 na torze testowym o długości 48 metrów. 

O spółce Hyper Poland, która chce rozwijać technologię kolei magnetycznej zintegrowanej z istniejącymi szlakami kolejowymi piszemy w tym wątku. Warto może przypomnieć że spółka otrzymała grant z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w wysokości 16,5 mln zł na dalsze prace badawczo-rozwojowe nad napędem i zawieszeniem.

Zaczyna i kończy na kołach
 
W tym tygodniu w Warszawie odbyła się demonstracja technologii rozwijanej przez Hyper Poland. Pokazany został przejazd pojazdu kolei magnetycznej w skali 1:5 na torze testowym o długości 48 metrów. Jak podaje spółka, przedstawiony 22 października demonstrator Hyper Poland umożliwił pomyślne wykonanie testów następujących podsystemów: lewitacji i napędu (sprawdzenie zgodności parametrów lewitacji oraz silnika liniowego z modelami numerycznymi, testy kompatybilności elektromagnetycznej, testy przeciążeniowe silnika, testy dynamiczne), elektroniki (komunikacji i pracy czujników) oraz mechaniki, w tym integralności konstrukcji pojazdu oraz toru. Maksymalna prędkość podczas tego przejazdu wynosiła ok. 50 km/h, przyspieszenie 6 m/s2 i opóźnienie 15 m/s2.

– Ta demonstracja jest tak naprawdę tylko niewielką próbką tego, na czym polega technologia magrail. Po pierwsze, pojazd przyspiesza za pomocą kół, a gdy osiągnie prędkość przelotową, zaczyna lewitować. Dlatego przez większość czasu koła nie są używane. Podczas hamowania pojazd ponownie ląduje na kołach – powiedziała Natalia Strawa, inżynier specjalista ds. dynamiki pojazdu w Hyper Poland cytowana w komunikacie.

Będą budować tor w Żmigrodzie


Według Hyper Poland, na liniach kolejowych, gdzie pociągi są w stanie poruszać się z prędkością do 160 km/h, pojazdy typu magrail są w stanie osiągnąć prędkości niemal dwukrotnie wyższe (do 300 km/h), a na liniach Kolei Dużych Prędkości do 415 km/h. Ma to być możliwe dzięki wykorzystaniu lewitacji magnetycznej, silnika liniowego, specjalnego mechanizmu przechylania oraz stosunkowo niskiej wysokości i małej masy.

Jak podano, w drugiej połowie 2020 roku w Żmigrodzie na terenie Instytutu Kolejowego rozpocznie się budowa pełnowymiarowego toru testowego systemu magrail. 
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jaka przyszłość polskiego rynku taborowego?

Prawo i polityka

Jaka przyszłość polskiego rynku taborowego?

Roman Czubiński 30 maja 2023

Drugi FPS Plus prawie gotowy

Tabor i technika

Drugi FPS Plus prawie gotowy

Jakub Madrjas 26 maja 2023

Nevomo nawiązuje współpracę z GATX Rail Europe [film]

Biznes

Nevomo ma umowę o współpracy z SNCF

Innowacje

Nevomo ma umowę o współpracy z SNCF

inf. pras 13 marca 2023

Polska technologia magrail będzie sprawdzana we Włoszech

Infrastruktura

Zobacz również:

Jaka przyszłość polskiego rynku taborowego?

Prawo i polityka

Jaka przyszłość polskiego rynku taborowego?

Roman Czubiński 30 maja 2023

Drugi FPS Plus prawie gotowy

Tabor i technika

Drugi FPS Plus prawie gotowy

Jakub Madrjas 26 maja 2023

Nevomo nawiązuje współpracę z GATX Rail Europe [film]

Biznes

Nevomo ma umowę o współpracy z SNCF

Innowacje

Nevomo ma umowę o współpracy z SNCF

inf. pras 13 marca 2023

Polska technologia magrail będzie sprawdzana we Włoszech

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5