Spółka Hyper Poland poinformowała, że w ramach drugiej rundy kampanii crowdfundingu udziałowego zebrała ponad 2,4 mln zł. Pieniądze pomogą firmie m.in. w badaniach nad technologią pasywnej lewitacji magnetycznej, jej adaptacją na kolei i budowie pełnowymiarowego toru testowego.
Jak informuje spółka, zakładany pierwotnie cel zbiórki - 451 500 euro, został przekroczony, co pozwoli m.in. na intensyfikację badań nad unikalną, opracowaną przez Hyper Poland technologią magrail - rozwiązaniem pozwalającym na zastosowanie lewitacji magnetycznej w ramach istniejącej infrastruktury. - Dzięki takiemu podejściu najnowocześniejszy dostępny środek transportu nie będzie wymagał gigantycznych inwestycji w budowę całkowicie nowych torów i trakcji - tłumaczy prezes Hyper Poland, Przemysław Pączek w komunikacie.
- Przekroczenie planu zbiórki, zakończenie jej na poziomie 119% pozwala nam śmielej patrzeć w przyszłość - dodaje CBO (Chief brand officer) Hyper Poland, dr Katarzyna Foljanty. - W związku z tym, że efektami naszej pracy interesują się już transportowi i przemysłowi potentaci m.in. z Polski, Niemiec, Włoch, zamierzamy wzmocnić też nasz zespół biznesowy - dodaje.
Hyper Poland uważa, że pierwsze rozwiązania wprowadzające pasywną lewitację magnetyczną na istniejące tory mogą być gotowe do wdrożenia pilotażowego już perspektywie około 3 lat. Jak zaznacza spółka, Hyperloop i związane z nim pośrednie rozwiązania (jak opracowany przez nią Magrail) "nie są już na arenie międzynarodowej zagadką". - Na poziomie Unii Europejskiej uznano je za wart wsparcia kierunek rozwoju transportu. W tym celu w lutym państwa członkowskie UE powołały Wspólny Komitet Techniczny (Joint Technical Committee - JTC 20), dzięki czemu możliwe będzie stworzenie jednolitego systemu ultraszybkiego transportu na terenie całego kontynentu. - zaznacza spółka dodając, że powstanie JTC 20 możliwe było dzięki zaangażowaniu firm pracujących nad rozwiązaniami kolei próżniowej i magnetycznej . Obok polskiego Hyper Poland należą do nich Hardt Hyperloop (Holandia), TransPod (Kanada - z biurami we Francji i Włoszech) oraz Zeleros Hyperloop (Hiszpania).
- Powołanie Komitetu oznacza, że państwa członkowskie uznały technologię hyperloop za realny środek transportu przyszłości. Wspólne standardy ułatwią ich wdrożenie i pełną zgodność przyszłego systemu w całej Europie. Zwiększają też wiarygodność tych rozwiązań w oczach przyszłych użytkowników i inwestorów. Już teraz widzimy duże zainteresowanie m.in. wiodących koncernów lotniczych i kolejowych z całego świata. Dzięki pracom JTC 20 mamy szansę na budowę pierwszego w pełni jednolitego systemu transportowego w Europie - tłumaczy Michał Litwin, dyrektor ds. strategii w Hyper Poland.