Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Hybrydowe zespoły trakcyjne Hitachi zaczęły kursowanie na południu Włoch

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
30-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
28-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

25 marca na tory południowych Włoch wyjechały pierwsze hybrydowe zespoły trakcyjne wyprodukowane przez Hitachi. Pojazdy mogą się poruszać na aż trzy sposoby.

Trenitalia kupiła od Hitachi siedem zespołów trakcyjnych HTR 412 Intercity. Pojazdy przeznaczone są do obsługi połączeń kategorii Intercity z Reggio Calabria do Tarranto, a poszczególne kursy z Tarranto dotrą także za kilka miesięcy do Bari lub Lecce. Większość linii z Reggio Calabria do Tarranto poprowadzona jest nad samym Morzem Jońskim, gwarantując wspaniałe doznania z podróży, jeśli tylko dostaniemy miejsce przy oknie.

To właśnie ta linia nie jest zelektryfikowana, stąd decyzja Trenitalii o zakupie pojazdów, które będą mogły poruszać się bez sieci trakcyjnej. Na pokładzie jest jednak nie tylko silnik spalinowy spełniające normę emisji Stage V, ale także baterie, które pozwolą pojazdowi poruszać się bezemisyjnie przy odjeździe z peronów. Ma to być nie tylko ekologiczne, ale też ekonomiczne rozwiązanie. Nowe czteroczłonowe zespoły trakcyjne zastąpią na linii spalinową lokomotywę z trzema wagonami.

Zespoły trakcyjne z zewnątrz podobne są do zwykłych jednostek elektrycznych „Blues”, których ponad setka, zbudowana przez Hitachi, jeździ już we Włoszech w ruchu regionalnym. Także one są niskopodłogowe, mają jednak wygodniejsze fotele, wyznaczoną przestrzeń pierwszej klasy (jeszcze lepsze siedzenia i więcej miejsca na nogi), oraz stoliki. Do każdego z czterech wagonów jednostki w chodzi się tylko przez jedne, za to szerokie drzwi. Nad głowami pasażerów jest więcej miejsca na bagaże niż w regionalnych pociągach. Wadą jednostek Hitachi, tak dalekobieżnych jak i regionalnych, jest kompletnie losowe rozmieszczanie foteli. Efektem jest to, że nie ze wszystkich możemy zobaczyć to, co dzieje się za oknem. Jest to jednak problem powszechny w nowym taborze, nie tylko tego producenta.

Uwagę zwraca design, odbiegający od tego, co proponują inni europejscy producenci. Da się to dostrzec za równo z zewnątrz, jak i wewnątrz. Mocno dostrzegalne jest to, że to tworzywa sztuczne grają pierwsze skrzypce w wyposażeniu pojazdu. Nie robi to najlepszego wrażenia.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hitachi Rail przejął Thalesa GTS

Infrastruktura

Hitachi Rail przejął Thalesa GTS

Redakcja/inf. pras. 01 czerwca 2024

Komisja Europejska: Hitachi Rail może przejąć Thalesa GTS

Prawo i polityka

Hitachi zbudowało 20 elektryczno-bateryjno-spalinowych ezetów

Tabor i technika

Hitachi zmodernizuje szybkie pociągi Javelin

Tabor i technika

Hitachi zmodernizuje szybkie pociągi Javelin

Przemysław Farsewicz 01 listopada 2022

Pudła szybkich pociągów dla trasy Londyn – Edynburg niemal gotowe

Tabor i technika

Zobacz również:

Hitachi Rail przejął Thalesa GTS

Infrastruktura

Hitachi Rail przejął Thalesa GTS

Redakcja/inf. pras. 01 czerwca 2024

Komisja Europejska: Hitachi Rail może przejąć Thalesa GTS

Prawo i polityka

Hitachi zbudowało 20 elektryczno-bateryjno-spalinowych ezetów

Tabor i technika

Hitachi zmodernizuje szybkie pociągi Javelin

Tabor i technika

Hitachi zmodernizuje szybkie pociągi Javelin

Przemysław Farsewicz 01 listopada 2022

Pudła szybkich pociągów dla trasy Londyn – Edynburg niemal gotowe

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5