Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Hybrydowe Mireo Plus. Z bateriami lub ogniwami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
17-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Hybrydowe Mireo Plus. Z bateriami lub ogniwami
fot. Siemens
Jednym z najciekawszych produktów w portfolio Siemens Mobility jest obecnie platforma zespołów trakcyjnych Mireo. Producent rozwija obecnie dwa warianty hybrydowe pojazdu – wodorowy i bateryjny – pod wspólnym oznaczeniem Mireo Plus.

Wjazd pociągu Mireo na stację rozpoczął konferencję dotyczącą strategii Siemens Mobility, prowadzoną przez prezesów firmy – Sabrinę Sousanne i Michaela Petera. Oczywiście nie jest to przypadek – producent bardzo intensywnie rozwija swoją nową platformę zespołów trakcyjnych. Prezesi pochwalili się uzyskaniem dopuszczenia do ruchu w Niemczech w ciągu 38 miesięcy – o pół roku wcześniej, niż wynosi średnia rynkowa. Dosłownie na kilka dni przed konferencją pierwsze Mireo rozpoczęły kursowanie w Badenii-Wirtembergii.

Hybryda na baterie…

Obecnie rozwijane są nowe, hybrydowe wersje pojazdów pod wspólnym oznaczeniem Mireo Plus, przeznaczone do obsługi tras niezelktryfikowanych lub częściowo pozbawionych sieci trakcyjnej. Wersja Mireo Plus B (przeznaczona dla połączeń regionalnych) pobiera energię z sieci trakcyjnej i może ją magazynować w bateriach litowych-jonowych umieszczonych pod podłogą. Dwuczłonowy skład ma zasięg do 90 kilometrów a trójczłonowy – do 120 kilometrów, przy założonej nieforsownej eksploatacji baterii). Producent podkreśla, że oszczędności emisji CO2 Mireo Plus B, sięgają 24 ton rocznie względem analogicznego pociągu spalinowego. W marcu złożono pierwsze zamówienie na ten pojazd – 20 jednostek zamówił land Badenii-Wirtembergii.

…albo na wodór

Z kolei Mireo Plus H to opracowywany wspólnie z kanadyjskim producentem ogniw wodorowych Ballard Power Systems hybrydowy pociąg wodorowy. Jak poinformowała Sabrina Sousanne, uruchomiony w 2018 roku projekt jest bliski finalizacji. Przypomnijmy, że firmy, dzięki finansowaniu z Niemieckiego Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej na poziomie około 12 milionów euro mają wspólnie opracować nową generację ogniw paliwowych i zintegrować ją z nowoczesną platformą pociągów Mireo. Nowe ogniwa wodorowe o trzykrotnie dłuższej żywotności, o połowę większej gęstości mocy i o 5 procent wyższej efektywności niż dotychczas mają być gotowe do 2021 roku. Zasięg wodorowego Mireo ma sięgać od 600 do 900 kilometrów.

– Wodór pozwala na osiągnięcie większego zasięgu niż baterie, ale też masa pojazdu jest większa. Oba systemy mają więc swoje zalety – podkreśla Sabrina Soussan. Po uruchomieniu pierwszego Mireo Plus H, Siemens zamierza integrować ogniwa wodorowe z pozostałymi platformami swoich pojazdów.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5