PKP Intercity zaprezentowały lokomotywę testową ES64U4 "Taurus" wyprodukowaną przez Siemensa. W hali na warszawskim Grochowie pokazano pierwszą nowoczesną maszynę, która już w przyszłym roku będzie jeździć po polskich torach. Otrzymała ona nazwę "Husarz".
Lokomotywa została dostarczona przez producenta do odbycia jazd próbnych i badań niezbędnych dla uzyskania certyfikatów wymaganych przez polskie prawo dla nowego taboru kolejowego. "Husarz" ma uzyskać homologację do połowy przyszłego roku. Pozostałe 9 lokomotyw zostanie dostarczonych przez Siemensa w ciągu 2 lat. Spółka PKP Intercity zapłaciła za nie ponad 44,5 mln euro. Niemiecka firma, prócz dostawy, zobowiązała się do świadczenia usług serwisowania aż do naprawy głównej, tj. do piątego poziomu utrzymania przewidzianego obowiązującymi w Polsce przepisami.

- Dotrzymujemy danego słowa, stale poprawiając poziom świadczonych usług. Nasza współpraca z Siemensem układa się bardzo dobrze, przetarg został przeprowadzony sprawnie. Realizacja umowy zostanie przyśpieszona, co sprawi, że nowoczesne lokomotywy wjadą na polskie tory wcześniej, niż zakładaliśmy - powiedział Czesław Warsewicz, prezes PKP Intercity.

* Prezes PKP Intercity, Czesław Warsewicz.
Podczas prezentacji przemawiali także Peter Baudrexl, prezes Siemens Sp. z o.o., sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury prof. Juliusz Engelhardt i prezes PKP SA, Andrzej Wach. Zarówno wiceminister infrastruktury, jak i szef kolei w Polsce podkreślali, że sytuacja spółki PKP Intercity, jak i całej kolei w Polsce ulega ciągłej poprawie. - Po przejęciu przewozów międzywojewódzkich spółka bardzo się wzmocniła - zauważył prezes Wach. - Pasażerowie także zauważają podwyższający się poziom usług kolei. Jest ich z roku na rok coraz więcej. Wreszcie - dodał szef PKP SA.

* Nazwa lokomotywy została w ogólnym konkursie rozpisanym za pośrednictwem strony internetowej spółki.

* Prezes Siemens Sp. z o.o. Peter Baudrexl.


* Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, prof. Juliusz Engelhardt.


* Prezes PKP SA, Andrzej Wach.

* Prezentacja odbyla się w hali remontowej na warszawskim Grochowie, przeznaczonej do wykonywania napraw rewizyjnych i bieżących wagonów pasażerskich.



* Po zakończeniu prezentacji, lokomotywa została wytoczona przy użyciu unimoga na zewnątrz hali.


* Taurus PKP Intercity z podniesionym pantografem (fot. Rynek Kolejowy).
Zobacz fotorelację