Koleje Holenderskie (NS) zamówiły 19 lokomotyw Traxx F140 MS, które wyprodukuje firma Bombardier. Wielosystemowe lokomotywy będą obsługiwały krajowe połączenia prowadzone po linii HSL-Zuid. Tym samym Holendrzy na razie rezygnują z planu uruchamiania szybkich połączeń, które miały być obsługiwane pociągami V250 Albatros, produkowanymi przez włoską firmę AnsaldoBreda.
Lokomotywy będą przystosowane do jazdy z prędkością 160 km/h. Poprowadzą one pociągi, które zastąpią szybkie połączenia Fyra. Włoskie pociągi ostatecznie nie obsługują linii HSL-Zuid, ponieważ Koleje Holenderskie, ze względu na gigantyczne opóźnienia w dostawach, uruchamianiu pociągów i błędy w na etapie produkcji, zwróciły się do producenta - firmy AnsaldoBreda - o wypłatę odszkodowania z powodu niepowodzenia projektu, a tym samym wycofały się z kontraktu.
Koleje Holenderskie zdecydowały się na zakup własnych lokomotyw, ponieważ według przewoźnika firmy leasingowe nie zdążyłyby zapewnić tylu lokomotyw w tak krótkim czasie. Ważnym punktem przy wyborze lokomotyw był fakt, że mogą one już być eksploatowane na terenie kraju, ponieważ posiadają homologacje. Zamawiający odstąpił jednak od procedury przetargowej, co tłumaczył nagłą sytuacją oraz brakiem czasu na zapewnienie ciągłości połączeń po niepowodzeniu projektu uruchomienia pociągów V250 Albatros. Z racji, że nie pojawiły się żadne odwołania, utrzymano taką formę zamówienia.
Nowe pojazdy będą wyposażone w system ETCS poziomu 2. Pierwsze lokomotywy zostaną dostarczone pod koniec 2014 roku. Pociągi prowadzone przez lokomotywy Traxx będą przede wszystkim obsługiwały linię Amsterdam - Rotterdam oraz Eindhoven - Haga (od grudnia 2015 roku). Wiadomo, już że pociągi nie będą wykorzystywane ani w przypadku kursów do Antwerpii, ani do Brukseli. Dotychczasowe połączenia również obsługują lokomotywy Traxx, z tym że są one leasingowane.