NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Na większości ważnych magistral w Holandii pociągi IC co... 10 minut

| Michał Szymajda 12.09.2020 374

Na większości ważnych magistral w Holandii pociągi IC co... 10 minut
Pociąg IC na stacji Utrecht Centraalfot. M. Szymajda
Koleje Holenderskie kończą kilka projektów taborowych, dzięki czemu będą mogły znacznie zwiększyć częstotliwość kursowania pomiędzy najważniejszymi miastami w kraju. Rozkład jazdy, który Nederlandse Spoorwegen zamierzają realizować od grudnia 2021 jest imponujący.
Pomiędzy Amsterdamem, Lotniskiem Schiphol, Leiden, Hagą i Rotterdamem pociągi IC pojadą co dziesięć minut przez większość dnia. Obecnie (z wyłączeniem szybkich pociągów kursujących między Hagą a Rotterdamem) linią konwencjonalną pociągi między wspomnianymi miastami kursują co 15 minut.

Podobny 10 minutowy takt będzie uzyskany pomiędzy Amsterdamem (lub lotniskiem Schiphol) a Utrechtem i Nijmegen. NS zamierza od grudnia 2021 zwiększyć też liczbę sprinterów (odpowiedniki naszych pociągów regionalnych) kursujących między Schiedam, Rotterdamem a Dordrechtem. W 2025 roku Ministerstwo Transportu Holandii chciałoby zlecić któremuś z operatorów podobny takt między Rotterdamem a Hagą.

Eksperyment z 10 minutowym taktem Koleje Holenderskie rozpoczęły w grudniu 2017 roku. 6 razy na godzinę pociągi kursują między Amsterdamem – Utrchtem – Den Bosch i Eindhoven. Zwiększenie częstotliwości okazało się sukcesem: w dwa lata liczba pasażerów na tych kierunkach wzrosła o 15%.

Obecnie trwają dostawy nowych ezt dla standardu połączeń IC, zakończyła się także dostawa 58 ezt Stadlera dla ruchu regionalnego ruchu kolejowego, kontynuowane są dostawy regionalnych zespołów trakcyjnych od hiszpańskiego CAF. Dwa pierwsze typu pojazdów produkowane są w Polsce. Nowy tabor pozwoli na zwiększenie częstotliwości obsługi połączeń.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Holandia (97)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Holandia (97)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5