Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pasażerowie oceniali pociągi Hitachi-Alstom. Pojadą po HS2 w Anglii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
25-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Alstom

Podziel się ze znajomymi:

Dwadzieścia grup użytkowników wzięło udział w testach w ramach programu projektowania nowych pociągów dużych prędkości dla nowej linii HS2. Użytkownicy przekazali swoje opinie na temat miejsc siedzących, sposobu wsiadania i wnętrz wagonów. Wprowadzenie do ruchu nowego taboru na (HS2) i dalej na północ na istniejący odcinek linii West Coast Main Line ma zapewnić „skokową zmianę w doświadczeniu pasażerów”.

Różne grupy społeczne zostały zaproszone do konsultacji 54 pociągów, które zbuduje konsorcjum Hitachi-Alstom. Od początku 2024 r. szereg przyszłych grup klientów, od osób o ograniczonej mobilności po rowerzystów i rodziny z małymi dziećmi, zostało zaproszonych do zapoznania się z wykonanymi z drewna i tworzywa makietami nowych pociągów w naturalnej wielkości w zakładzie w Derby. Wykonano też makiety wagonu barowego, przedziału dla rowery i na wózki dziecięce.

– Opinie pasażerów były nieocenione. Ich spostrzeżenia pomagają nam udoskonalić projekt, aby zapewnić, że nasze pociągi nie tylko spełniają, ale przewyższają oczekiwania dotyczące dostępności, komfortu i wygody – powiedział Niall Simmons, kierownik ds. współpracy projektowej w Hitachi-Alstom High Speed.

Wystrój, który nie wyklucza

Proces obejmował przegląd różnych opcji wsiadania i wysiadania z pociągu, rozmieszczenie poręczy w celu ułatwienia mobilności i wsparcia oraz testowanie układu toalet – szczególnie dla klientów na wózkach inwalidzkich.

– W miarę postępów w dostarczaniu kolejnej generacji pociągów dużych prędkości dla HS2, opinie pasażerów były nieocenione. Ich spostrzeżenia pomagają nam udoskonalić projekt, aby zapewnić, że nasze pociągi nie tylko spełniają, ale przekraczają oczekiwania dotyczące dostępności, komfortu i wygody. Współpraca z różnorodną grupą przyszłych pasażerów, w tym z tymi, którzy zazwyczaj nie biorą pod uwagę podróży pociągiem, była kluczowa w kształtowaniu funkcji, które naprawdę wpłyną na ich doświadczenia – powiedział Niall Simmons, Collaborative Design Manager w Hitachi-Alstom High Speed. Zostały również wykonane makiety w rozmiarze rzeczywistym innych sekcji pociągu, w tym kawiarni, przechowalni rowerów i przechowalni wózków dziecięcych.

Cechy konstrukcyjne

Cechy testowane przez grupy obejmowały najlepszą w swojej klasie przestrzeń na nogi i odchylane siedzenia, które będą dostępne we wszystkich pociągach floty. Projektanci zmaksymalizowali przestrzeń do przechowywania bagażu nad siedzeniami i pod siedzeniami. Każde siedzenie będzie odchylane, a także będzie miało niezależne światło do czytania, wieszak na ubrania oraz gniazdo USB-C i standardowe. Siedzenie będą zarówno naprzeciwko siebie, jak i w układzie "za sobą"

Kolejne kroki

Dzięki opiniom z sesji grup użytkowników projektanci zmienili położenie uchwytów w pobliżu drzwi, stworzyli rozwiązanie „bezstopniowe” dla pasażerów, przeprojektowali obszar przechowywania rowerów, przearanżowali gniazda USB-C i stoliki oraz dostosowali miejsca dla wózków inwalidzkich, aby zapewnić znacznie lepsze wrażenia klientów.

Przyszłe sesje grup użytkowników pomogą projektantom sfinalizować projekt siedzeń pasażerów, aby zapewnić wygodę wszystkim podczas długich podróży; a także optymalizację systemu oświetlenia LED pociągu, aby zapewnić lepszą atmosferę przez cały dzień i w różnych porach roku. Ponadto testerzy przekazali informacje zwrotne na temat projektu dostępu „bezstopniowego”, który umożliwi pasażerom łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie.

Wspólne przedsięwzięcie

Produkcja pojazdów rozpocznie się około 2027 roku. Spawanie nadwozia i instalacja elektryczna będą prowadzone przez zakład Hitachi w County Durham, a wyposażenie wnętrza zostanie ukończone przez Alstom w Derby. W międzyczasie wózki zostaną wyprodukowane przez Alstom w ich zakładzie w Crewe.

Pociągi HS2 będą oferować bezpośrednie połączenia między Londynem a West Midlands, a także połączenia dalej na północ przez główną linię West Coast. Poszczególne elementy linii HS2 mają być oddawane do użytku między 2029 a 2033 rokiem. 
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wielka Brytania ścina projekt HS2. Bez połączenia z Manchesterem

Infrastruktura

Wielka Brytania ścina projekt HS2. Bez połączenia z Manchesterem

Przemysław Farsewicz 05 października 2023

HS2. W Londynie budują tunel do budowy tuneli

Innowacje

HS2. Ruszyła budowa najdłuższego mostu kolejowego na Wyspach [zdjęcia]

Fotorelacje

HS2 zredukowane. Nie będzie szybkiej odnogi do Leeds

Infrastruktura

HS2 zredukowane. Nie będzie szybkiej odnogi do Leeds

Przemysław Farsewicz 22 listopada 2021

Dalszy etap HS2 z akceptacją brytyjskiego parlamentu

Infrastruktura

Dalszy etap HS2 z akceptacją brytyjskiego parlamentu

Przemysław Farsewicz 19 lutego 2021

Zobacz również:

Wielka Brytania ścina projekt HS2. Bez połączenia z Manchesterem

Infrastruktura

Wielka Brytania ścina projekt HS2. Bez połączenia z Manchesterem

Przemysław Farsewicz 05 października 2023

HS2. W Londynie budują tunel do budowy tuneli

Innowacje

HS2. Ruszyła budowa najdłuższego mostu kolejowego na Wyspach [zdjęcia]

Fotorelacje

HS2 zredukowane. Nie będzie szybkiej odnogi do Leeds

Infrastruktura

HS2 zredukowane. Nie będzie szybkiej odnogi do Leeds

Przemysław Farsewicz 22 listopada 2021

Dalszy etap HS2 z akceptacją brytyjskiego parlamentu

Infrastruktura

Dalszy etap HS2 z akceptacją brytyjskiego parlamentu

Przemysław Farsewicz 19 lutego 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5