Dwadzieścia grup użytkowników wzięło udział w testach w ramach programu projektowania nowych pociągów dużych prędkości dla nowej linii HS2. Użytkownicy przekazali swoje opinie na temat miejsc siedzących, sposobu wsiadania i wnętrz wagonów. Wprowadzenie do ruchu nowego taboru na (HS2) i dalej na północ na istniejący odcinek linii West Coast Main Line ma zapewnić „skokową zmianę w doświadczeniu pasażerów”.
Różne grupy społeczne zostały zaproszone do konsultacji 54 pociągów, które zbuduje konsorcjum Hitachi-Alstom. Od początku 2024 r. szereg przyszłych grup klientów, od osób o ograniczonej mobilności po rowerzystów i rodziny z małymi dziećmi, zostało zaproszonych do zapoznania się z wykonanymi z drewna i tworzywa makietami nowych pociągów w naturalnej wielkości w zakładzie w Derby. Wykonano też makiety wagonu barowego, przedziału dla rowery i na wózki dziecięce.
– Opinie pasażerów były nieocenione. Ich spostrzeżenia pomagają nam udoskonalić projekt, aby zapewnić, że nasze pociągi nie tylko spełniają, ale przewyższają oczekiwania dotyczące dostępności, komfortu i wygody – powiedział Niall Simmons, kierownik ds. współpracy projektowej w Hitachi-Alstom High Speed.
Wystrój, który nie wyklucza
Proces obejmował przegląd różnych opcji wsiadania i wysiadania z pociągu, rozmieszczenie poręczy w celu ułatwienia mobilności i wsparcia oraz testowanie układu toalet – szczególnie dla klientów na wózkach inwalidzkich.
– W miarę postępów w dostarczaniu kolejnej generacji pociągów dużych prędkości dla HS2, opinie pasażerów były nieocenione. Ich spostrzeżenia pomagają nam udoskonalić projekt, aby zapewnić, że nasze pociągi nie tylko spełniają, ale przekraczają oczekiwania dotyczące dostępności, komfortu i wygody. Współpraca z różnorodną grupą przyszłych pasażerów, w tym z tymi, którzy zazwyczaj nie biorą pod uwagę podróży pociągiem, była kluczowa w kształtowaniu funkcji, które naprawdę wpłyną na ich doświadczenia – powiedział Niall Simmons, Collaborative Design Manager w Hitachi-Alstom High Speed. Zostały również wykonane makiety w rozmiarze rzeczywistym innych sekcji pociągu, w tym kawiarni, przechowalni rowerów i przechowalni wózków dziecięcych.
Cechy konstrukcyjne
Cechy testowane przez grupy obejmowały najlepszą w swojej klasie przestrzeń na nogi i odchylane siedzenia, które będą dostępne we wszystkich pociągach floty. Projektanci zmaksymalizowali przestrzeń do przechowywania bagażu nad siedzeniami i pod siedzeniami. Każde siedzenie będzie odchylane, a także będzie miało niezależne światło do czytania, wieszak na ubrania oraz gniazdo USB-C i standardowe. Siedzenie będą zarówno naprzeciwko siebie, jak i w układzie "za sobą"
Kolejne kroki
Dzięki opiniom z sesji grup użytkowników projektanci zmienili położenie uchwytów w pobliżu drzwi, stworzyli rozwiązanie „bezstopniowe” dla pasażerów, przeprojektowali obszar przechowywania rowerów, przearanżowali gniazda USB-C i stoliki oraz dostosowali miejsca dla wózków inwalidzkich, aby zapewnić znacznie lepsze wrażenia klientów.
Przyszłe sesje grup użytkowników pomogą projektantom sfinalizować projekt siedzeń pasażerów, aby zapewnić wygodę wszystkim podczas długich podróży; a także optymalizację systemu oświetlenia LED pociągu, aby zapewnić lepszą atmosferę przez cały dzień i w różnych porach roku. Ponadto testerzy przekazali informacje zwrotne na temat projektu dostępu „bezstopniowego”, który umożliwi pasażerom łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie.
Wspólne przedsięwzięcie
Produkcja pojazdów rozpocznie się około 2027 roku. Spawanie nadwozia i instalacja elektryczna będą prowadzone przez zakład Hitachi w County Durham, a wyposażenie wnętrza zostanie ukończone przez Alstom w Derby. W międzyczasie wózki zostaną wyprodukowane przez Alstom w ich zakładzie w Crewe.
Pociągi HS2 będą oferować bezpośrednie połączenia między Londynem a West Midlands, a także połączenia dalej na północ przez główną linię West Coast. Poszczególne elementy linii HS2 mają być oddawane do użytku między 2029 a 2033 rokiem.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.