Trenitalia zamówi w zakładach Hitachi Rail Italy (ex-Ansaldo Breda) do 135 regionalnych spalinowych zespołów trakcyjnych. W poprzednich latach takie pociągi Trenitalii dostarczała Pesa.
Umowę między Trenitalią a HRI podpisano 27 lipca. Producent ten przedstawił ofertę najkorzystniejszą pod względem ekonomicznym, biorąc pod uwagę całe jego operacyjne życie.
Na początku do przewoźnika dotrze 70 szt, kontrakt zakłada jednak możliwość dostaw kolejnych 65 pociągów. Cała umowa ramowa na 135 pojazdów warta jest 1,6 mld euro.
Spalinowe pojazdy będą zbudowane w zakładach na terenie Włoch – w Pistoi. Część prac zostanie wykonanych również w Neapolu. Pierwsze spalinowe jednostki pojadą z pasażerami w 2021, Hitachi ma więc dość dużo czasu na produkcję i dopracowanie pojazdu.
Warto przypomnieć, że Hitachi wygrało już spory kontrakt na budowę pociągów, ogłoszony w 2016 roku. Pierwszy z tych pojazdów pod nazwą „Rock”, został zaprezentowany publicznie
w kwietniu tego roku.
Swój niewielki kontrakt we Włoszech realizuje właśnie Newag. Impuls 2 dla FSE zakończył ostatnio
kolejny etap badań dopuszczeniowych.