Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/zdopravy.cz

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Hitachi Rail testuje w Czechach szybki skład zespolony Frecciarossa
fot. Vuz Velim
Producent pociągów Hitach Rail będzie w Czechach testował skład wysokich prędkości ETR 1000 Frecciarossa. "Czerwona strzała" Trenitalli pozostanie tam przez kilka najbliższych tygodni.

Pojazd na torze w czeskim Velimiu, który należy do Kolejowego Instytutu Badawczego (Výzkumný Ústav Železniční), będzie przechodził szereg testów potrzebnych do uzyskania homologacji.

Warto wspomnieć, że na nim wykonywane były także m.in. jazdy testowe elektrycznych zespołów trakcyjnych Sirius. Jednostki wyprodukowane przez chiński koncern CRRC dla Leo Express testuje aktualnie RegioJet. Swego czasu można było także zobaczyć tam składy push-pull od konsorcjum Siemensa i Skody. Pojazdy pod marką ComfortJetdla Kolei Czeskich (České dráhy) rozpoczęły już kursy z pasażerami na trasie Praha hl.n. - Bohumin.

Jak podaje portal Zdopravy.cz skład ETR 1000 przyjechał w piątek, 14 czerwca od strony Wiednia. Portal też przypomina, że ponad dekadę temu w Velimiu testowano już pierwszą jednostkę tej serii.

Hitachi Rail zaznacza, że ETR1000 może kursować z prędkością 350 km/h, chociaż we Włoszech nigdzie gdzie jeździ nie kursuje szybciej niż 300 km/h. Tamtejszy przewoźnik państwowy zdecydował się kupić w listopadzie 2023 roku 30 pociągów, których każdy może zabrać blisko 500 pasażerów. W ramach eksploatacji planowane jest uzyskanie dopuszczenia do poruszania się przede wszystkim na trasach w Szwajcarii, Belgii, Holandii, Niemczech czy Austrii.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Włoska Trenitalia zadowolona ze swojego biznesu we Francji

Tabor i technika

Włoska Trenitalia zadowolona ze swojego biznesu we Francji

Michał Szymajda 19 kwietnia 2024

Trenitalia: KDP z Rzymu do Mediolanu skutecznie walczy z lotnictwem

Tabor i technika

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Artur Bogdanowicz 11 czerwca 2021

Zobacz również:

Włoska Trenitalia zadowolona ze swojego biznesu we Francji

Tabor i technika

Włoska Trenitalia zadowolona ze swojego biznesu we Francji

Michał Szymajda 19 kwietnia 2024

Trenitalia: KDP z Rzymu do Mediolanu skutecznie walczy z lotnictwem

Tabor i technika

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Artur Bogdanowicz 11 czerwca 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5