Producent taboru kolejowej Hitachi oraz francuski koncern Thales podpisały porozumienie dotyczące rozpoczęcia negocjacji w sprawie sprzedaży segmentu biznesowego obejmującego systemy sygnalizacji kolejowej. Thales jest jednym z największych na świecie ich producentów i działa także na polskim rynku.
Pełna integracja branży systemów sterowania ruchem kolejowym, jak informuje Hitachi Rail „pozwoli wdrażać strategię Mobility as a Service (#MaaS) opartej na szerszym ekosystemie Hitachi”
Samo Hitachi zaznacza, że głębsze wejście w branżę srk będzie miało kluczowe dla rynku polskiego, gdzie do tej pory Thales dostarczał urządzenia zabezpieczające ruch kolejowy zarówno mechaniczne, jak i systemy sterowanie, z elementami ETCS/ERTMS włącznie. - To kolejny krok zwiększający pozycję Hitachi w Polsce – pisze koncern, który
Hitachi Rail wskazuje, że wartość umowy to aż 1,66 mld euro, a zamknięcie transakcji przewidziane jest na koniec 2022 roku. Oddział Thalesa odpowiedzialny za srk ma oddziały w 42 krajach, gdzie zatrudnia około 9 tysięcy pracowników. Hitachi Rail szacuje przychody w tym segmencie na 7,7 mld euro w 2026 roku.
Hitachi jest coraz mocniejsze na kolejowym rynku europejskim. Kilka lat temu przejęło włoskie zakłady Ansaldo Breda znajdujące się w trudnej sytuacji ekonomicznej. Obecnie zajmuje ważne miejsce, jako producent piętrowego taboru na tym rynku, oraz na rynku brytyjskim, gdzie wyprodukowało szybkie pociągi.
Tam jednak są z nimi poważne problemy. O negocjacjach między Thalesem a Hitachi pisaliśmy już na początku sierpnia.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj.