Partnerzy serwisu:
Przetargi

Hitachi i Alstom zgarniają olbrzymie kontrakty we Włoszech

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-07-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
Hitachi i Alstom zgarniają olbrzymie kontrakty we Włoszech
Fot. AlstomAlstom Jazz dla Trenitalii
Hitachi Rail Ilaly wygrał przetarg na dostawę nawet 300 piętrowych elektrycznych pociągów dla włoskiej Trenitalii, choć na razie wyprodukuje ich 39. Drugi z olbrzymich kontraktów, na produkcję trójczłonowych zespołów trakcyjnych, przyznany został Alstomowi. Kontrakt ramowy w tym drugim przypadku opiewa na produkcję do 150 ezt, choć produkcja będzie rozłożona na kilka lat.

Piętrowe zestawy, które wyprodukuje Hitachi Rail Italy, otrzymają nazwę Caravaggio. Będą 5-wagonowe i mają mieć 136 metrów długości. Pomieszczą 656 pasażerów na miejscach siedzących. Cztery silniki trakcyjne rozpędzą te pociągi do maksymalnej prędkości 160 km/h. Ezty mają stać się zalążkiem floty nowoczesnych pociągów regionalnych. Za każdy z pociągów z pierwszej transzy 39 pojazdów włoski narodowy przewoźnik zapłaci około 9 mln euro. Hitachi liczy na rozszerzenie kontraktu także dlatego, że produkcja pociągów będzie odbywać się we Włoszech, w zakładach w Pistoi i Neapolu (gdzie znajdują się hale przejętej przez Hitachi AnsaldoBredy), także design wnętrz zostanie zaprojektowany we Włoszech.

Alstomowi przypadnie w udziale kawałek kontraktowego tortu związany z produkcją krótszych, jednopokładowych, trzyczłonowych ezt. Będą to pojazdy z serii Jazz, które Trenitalia posiada już w swojej flocie. Także te zestawy rozpędzą się do maksymalnie 160 km/h. Odświeżą oblicze floty przewoźnika na mniej obciążonych potokami pasażerskimi zelektryfikowanych liniach.

Do rozstrzygnięcia pozostał jeszcze przetarg na spalinowe zespoły trakcyjne. Zdaniem Trenitalii najlepszą ofertę na produkcję 50 sztuk tych pojazdów złożył Stadler, ale decyzja o przyznaniu mu kontraktu nie została jeszcze ogłoszona.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Artur Bogdanowicz 11 czerwca 2021

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Trenitalia przejmie od ÖBB połączenia z Włoch do Niemiec

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Pasażer

Ofensywa Trenitalii. Nowa Frecciarossa nocą

Artur Bogdanowicz 11 czerwca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5