We wtorek (23.09) w Olsztynie otwarto koperty przetargowe dotyczące ostatniego, czwartego już, odcinka sieci tramwajowej. Na wybudowanie 800 metrowego odcinka do samego centrum miasta chęć zgłosiły trzy firmy.
Urząd Miasta nie ukrywał, że jedynym kryterium wyboru oferty będzie cena. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum spółek z hiszpańskiej grupy Balzola. Zaoferowali oni, że wybudują ten odcinek wraz gruntowną przebudową ulicy Piłsudskiego za nieco ponad 24 mln złotych. Miasto na ten cel zarezerwowało 25 mln złotych. Kolejne dwie firmy, które wystartowały w przetargu, to Torpol oraz Strabag. W tej chwili trwa sprawdzanie i weryfikowanie prawidłowości wycen prac.
Jak informował wcześniej Urząd Miasta, odnoga na Stare Miasto, mimo stosunkowo niewielkiej długości, będzie kluczowa dla olsztyńskiej sieci tramwajowej. To tędy kursować będzie najbardziej obciążona linia z Jarot do Wysokiej Bramy, która będzie też najczęściej kursującą linią komunikacji miejskiej w Olsztynie – w godzinach szczytu tramwaj podjedzie na przystanek co 7,5 minuty. Z uwagi na przedłużające się prace archeologiczne przy Bramie Górnej linia będzie nieznacznie krótsza.
Dzięki tramwajom centrum Olsztyna przejdzie duże przeobrażenie. Tak jak w przypadku ulicy Kościuszki, także w centrum komunikacja miejska zyska priorytet. Na środku jezdni powstanie połączony buspas z dwutorowym torowiskiem. Samochody stracą po jednym pasie jezdni w każdą ze stron. Zyskają na tym piesi, ale także rowerzyści, bo wreszcie powstaną w centrum długo oczekiwane ścieżki rowerowe.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl