Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-10-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości
Fot. Andrés Gómez - Club Ferroviario 241
26 października hiszpańska sieć kolei dużych prędkości wzbogaciła się o 110 kilometrowy nowy odcinek. Na niektórych fragmentach przebiega w trudnych warunkach terenowych.

110 kilometrów linii pomiędzy miastem Zamora a miasteczkiem Pedralba de la Pradería w Senabrii to fragment trasy kolejowej między Madrytem a Galicją. Do zakończenia pozostaje jeszcze odcinek podobnej długości między Senabrią a Ourense.

Nowy odcinek linii przebiega częściowo w górzystym terenie tuż przy granicy z Portugalią. Znajduje się na nim 14 wiaduktów o łącznej długości prawie 4 kilometrów. Niektóre są niezwykle spektakularne, jak ten nad rzeczną doliną, o długości 756 metrów, co pokazuje film z otwarcia linii. Na linii znajduje się także prawie 5 kilometrów tuneli, najdłuższy z nich ma półtora kilometra. Inwestycja zrealizowana do tej pory kosztowała łącznie 898 milionów euro.

W niewielkiej miejscowości Puebla de Sanabria, liczącej zaledwie 1400 mieszkańców, powstaje stacja Sanabria, która będzie miała połączenie z autostradą A52 i ma się stać regionalnym węzłem przesiadkowym. Jest jednak jasne, że do czasu zakończenia budowy linii do Ourense pociągi nie uzyskają docelowej frekwencji. Stanie się to w 2022 roku i wówczas linia KDP będzie gotowa na całym odcinku od Madrytu aż do Galicji – do miast Santiago, Vigo i La Coruna.

Inną ciekawostką jest wyjście linii kolejowej z Zamory. Na 8 kilometrach linii wychodzącej na północny zachód zastosowano splot torowy 1435 i 1668 mm. Na tym odcinku linia będzie bowiem wykorzystywana przez konwencjonalne pociągi o szerszym rozstawie kół. Natomiast na odcinku KDP kursują pociągi serii 730 wyprodukowane przez Talgo, z dodatkowymi spalinowymi agregatami.

Obecnie cała sieć kolei dużych prędkości w Hiszpanii ma 3567 kilometrów. Na świecie tylko Chiny mają więcej szybkich linii.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5