Partnerzy serwisu:
Biznes

Hiszpania: Linie lotnicze chcą uruchomić pociągi dużych prędkości

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
12-10-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Air Nostrum/Global Rail News

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Hiszpania: Linie lotnicze chcą uruchomić pociągi dużych prędkości
Fot. Fedekuki, lic. CCA 3.0/Wikimedia Commons
Przewoźnik lotniczy Air Nostrum ma w planach uruchomienie połączeń kolejowych z Madrytu do Barcelony oraz do francuskiego Montpellier. Ma to umożliwić liberalizacja rynku przewozów pasażerskich. Państwowy operator – firma Renfe, będzie miał konkurencję już w przyszłym roku.

Spółka zależna linii lotniczych – firma Intermodalidad de Levante (Ilsa), poinformowała Państwową Komisję ds. Rynku i Konkurencji o planach uruchomienia połączeń kolejowych. Jest to pierwszy podmiot sektora prywatnego, który zabiega o uruchomienie połączeń na liniach dużych prędkości. Firma jest na etapie ubiegania się o certyfikaty bezpieczeństwa. Są one niezbędne w procesie dopuszczenia do eksploatacji.

Według przewoźnika, w korytarzu Langwedocja-Roussillon – Midi-Pireneje – Katalonia – Aragonia – Madryt, kolej ma tylko 5% udziału w rynku przewozów pasażerskich. Dodatkowo brakuje oferty biznesowej, ponieważ w relacji Madryt – Montpellier pociągi kończą bieg we Francji nocą.

W pierwszej kolejności Ilsa planuje uruchamiać dwie pary pociągów dziennie ze stacji Madryt Atocha do stacji Montpellier Saint-Roch. Składy zatrzymają się na stacjach Saragossa, Barcelona Sants, Perpignan oraz Narbona. Czas podróży ma wynieść 5 godzin i 47 minut. Ze wstępnych szacunków wynika, że odjazd z Madrytu będzie następował o godz. 7:45 oraz 15:30. Z Madrytu składy wyruszą o 7:00 i 15:30. Łącznie przewoźnik planuje wykonywać pracę na poziomie 1 387 000 pociągokilometrów rocznie.

Tabor do obsługi linii będzie pochodził z leasingu – od firmy Renfe. Będą do pociągi serii AVE 100, które rozpędzają się do prędkości 300 km/h. Na pokładzie znajdą się miejsca dla 347 pasażerów.

Jak informuje Ilsa, linia Figueres – Perpignan daje nowe możliwości w tworzeniu połączeń między Madrytem, Aragonią, Katalonią oraz południową Francją. Nowy przewoźnik podkreśla, że zarówno u Renfe, jak i u SNCF zabrakło zaangażowania na rzecz wykorzystania potencjału rynku, jakie daje linia dużych prędkości w regionie.

Pierwszy pociąg nowego kolejowwego przewoźnika ma wyruszyć w trasę 5 października 2018 roku.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5