Na wschodzie Indii powstaje najwyższy most kolejowy na świecie. Pociągi z prędkością 100 km/h pomkną nad lustrem rzeki Chenab z prędkością 100 km/h.
Znajdujący się w Czarnogórze, na przepięknej linii kolejowej Belgrad – Bar, wysoki na 200 metrów
most kolejowy nad kanionem Mala Rijeka, przestanie być najwyższą konstrukcją tego typu na świecie. Wszystko w związku z budową znacznie wyższego mostu nad korytem rzeki Chenab w Indiach. Po zakończeniu budowy pociągi pojadą 359 metrów nad lustrem wody. Koleje Indii poinformowały 5 kwietnia o połączeniu ze sobą dwóch budowanych oddzielnie stalowych konstrukcji nad doliną, które utworzyły łukowe przęsło. Robotnicy budujący przeprawę jako pierwsi mogą się więc dostać nowym mostem z jednej części doliny do drugiej.
Most będzie najistotniejszym elementem linii kolejowej Jammu - Udhampur – Śrinagar – Baramulla o długości 326 kilometrów. Większa część tej linii już istnieje – brakuje jednak odcinka środkowego, z mostem nad Chenab. Dzięki budowie linii kolejowej podróż między Jammu a Śrinagar uda się skrócić aż o 6 godzin, do tej pory trzeba było bowiem jechać komunikacją samochodową po górskich, trudnych do utrzymania drogach. Po samym moście możliwa będzie jazda z prędkością 100 km/h.
Długi na 1315 metrów most powstaje o wiele później niż pierwotnie zakładano. Jego budowę zapowiedziano 17 lat temu, jednak napotkała ona na masę protestów, wyzwań natury budowlanej i finansowej. Most ma być gotowy w grudniu 2022 roku. Wcześniej stalowy łuk zostanie zalany betonem. Szacuje się, że budowa przeprawy pochłonie około 200 milionów dolarów.