Nowa hala techniczna powstaje w miejscowości Havlíčkův Brod. Umowa warta 235 mln koron (bez VAT) została podpisana kilka tygodni temu pomiędzy konsorcjum firm Chládek a Tintěra oraz TSS Group.
– Havlíčkův Brod stanowi ważny punkt na naszej mapie naprawczej. Serwisujemy tutaj głównie pociągi regionalne dla dwóch województw – Pardubickiego i Wysoczyńskiego. To właśnie do tych dwóch regionów w ostatnim czasie zamówiliśmy nowoczesne pociągi regionalne w postaci elektrycznych RegioPanter i spalinowych RegioFoxów – powiedział Michal Krapinec, prezes zarządu i dyrektor generalny Kolei Czeskich.
Nowa hala techniczna będzie służyć przede wszystkim do
codziennego serwisowania wspomnianych jednostek. Kontrakty na ich dostawę České drahy (Koleje Czeskie) podpisały z dwoma europejskimi producentami taboru -
Škodą i
Pesą.
– Havlíčkův Brod jest ważnym węzłem kolejowym, a to dzięki nowym inwestycjom, które przyczyniają się do zwiększenia wydajności, jakości i bezpieczeństwa transportu kolejowego. Zwiększa to jakość życia mieszkańców tego miasta. Jesteśmy lokalnymi patriotami, bo jako firma mamy tutaj swoją siedzibę. Dlatego cieszymy się, że udało nam się uzyskać i zrealizować to zamówienie. Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod działa na rynku budowlanym od 30 lat, a TSS GRADE od prawie 25 lat – zaznaczył prezes zarządu i dyrektor Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod Petr Suchý. – Jesteśmy firmą budowlaną z długą historią i wieloletnim doświadczeniem w budowie i przebudowie konstrukcji transportowych, inżynieryjnych i budowlanych. Poprzez realizowane projekty udowodniliśmy, że należymy do wiarygodnych partnerów.
wiz. České dráhy, Nowa hala techniczna w miejscowości Havlíčkův Brod Koleje Czeskie przypominają, że we wspomnianym zapleczu technicznym stacjonują pojazdy, które realizują połączenia na terenie całego Kraju Wysoczyńskiego oraz na obszarze Czech Środkowych i Kraju Południowomorawskiego. Technicy zajmują się tutaj nie tylko nowymi spalinowymi zespołami trakcyjnymi serii 847 RegioFox, ale także elektrycznymi zespołami trakcyjnymi serii 650 RegioPanter, spalinowymi zespołami trakcyjnymi serii 844 RegioShark czy jednostkami serii 841 RegioSpider, które polscy pasażerskie mogą kojarzyć z trasy Szklarska Poręba - Liberec.
– Rozpoczęcie budowy hali serwisowej to kolejny krok w realizacji naszej nowej strategii ČD. W rozwój naszych obiektów serwisowych w ciągu najbliższych siedmiu lat zainwestujemy ponad 12 miliardów koron. Wszystko to, wraz z dalszą cyfryzacją całego procesu konserwacji, pozwoli nam utrzymać nowe pociągi w najwyższym stanie – wyjaśnił Michał Kraus, wiceprezes zarządu ČD i zastępca dyrektora generalnego ds. serwisowania.
W ubiegłym roku Koleje Czeskie otworzyły nową myjnię taboru kolejowego. Ta również znajduje się na terenie zaplecza technicznego we wspomnianej miejscowości.