Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Harsco od 100 lat działa na rzecz kolei

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-06-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Harsco od 100 lat działa na rzecz kolei
Fot. Harsco
Od ponad 100 lat firma Harsco Rail nie ustaje w wysiłkach na rzecz utrzymania znaczenia kolei dzięki spełnianiu wymagań jutra już dziś. Rezultat: niższe koszty eksploatacji, wyższe prędkości i – co najważniejsze – poprawa bezpieczeństwa.

Pełna gama pociągów szlifierskich Harsco Rail zawiera modułowe konstrukcje, których wielkość można dostosować do szczególnych potrzeb klienta. Oferta obejmuje maszyny zawierające od sześciu do 120 kamieni szlifierskich, które zaspokajają potrzeby wszystkich segmentów światowych rynków. Doskonalenie linii produktów do szlifowania szyn jestw firmie Harsco procesem ciągłym. W pociągach szlifierskich zastosowano wspólny system sterowania, który umożliwia tworzenie różnych konfiguracji w zależności od potrzeb klientów. Ciągły rozwój systemu sterowania Jupiter pozwala firmie reagować na niestandardowe specyfikacje i globalne wymagania. Model C pociągów Harsco został udoskonalony do tego stopnia, że okres eksploatacji części podle-gających zużyciu, takich jak silniki, przekracza 5 lat; okres eksploatacji siłownika głowicy przekracza 10 lat.

Okres eksploatacji nowego silnika szlifierskiego o większej mocy, który pozwala uzyskać w większych pociągach wyższy współczynnik usuwania metalu, jest 3 do 5 razy dłuższy niż w przypadku poprzednich silników szlifierskich.

Ponieważ uzyskanie zezwolenia na prace na torach jest zawsze trudne, podczas projektowania wyposażenia Harsco bierze pod uwagę następujące czynniki: maszyny szlifierskie muszą ciągle pracować z dużą wydajnością. Muszą być niezawodne i łatwe w obsłudze; operatorzy muszą być w stanie szybko zidentyfikować i rozwiązać problemy. Czynniki mające wpływ na rozwój urządzeń różnią się w zależności od części świata, w której się je eksploatuje. Na trasach, którymi przewozi się ciężkie ładunki, najważniejszym wymaganiem jest zwiększona szybkość szlifowania. W Europie większe znaczenie ma konfiguracja sprzętu oraz wykończenie powierzchni. Elastyczność systemu sterowania Jupiter firmy Harsco umożliwia

uzyskiwanie wysokiego współczynnika usuwania metalu, gdy jest taka potrzeba oraz daje możliwość osiągnięcia w razie konieczności wykończenia powierzchni zgodnego z normą EN.

Znaczenie ma także okres eksploatacji kamieni. Kamienie, które można eksploatować dłużej, zwykle usuwają mniej metalu, niekorzystnie wpływają na wykończenie powierzchni oraz zwiększają koszty ogólne. Dawniej prace nad doskonaleniem kamieni szlifierskich były koniecznością. Wprawdzie Harsco kontynuuje testowanie i doskonalenie kamieni szlifierskich, ale zaawansowany system sterowania w najnowszych pociągach może skuteczniej kontrolować pozycję i zachowanie się kamienia w celu uzyskania wysokiego współczynnika usuwania metalu z jednego typu kamienia szlifierskiego, a następnie wykorzystać ten sam kamień do spełnienia rygorystycznych wymagań wobec wykończenia powierzchni. „Możemy także zastosować nieco inny sposób niezależnego przesuwania poprzecznego głowic, który ułatwia zmniejszanie hałasu w przypadku lekkiej kolei lub systemów tranzytowych” – powiedział Marek Matuszewski, przedstawiciel firmy.

Wydajność i efektywność są bardzo ważne, ale najważniejszym z czynników, które należy uwzględniać jest bezpieczeństwo. Przez lata firma Harsco udoskonaliła system tłumienia iskrzenia, wykrywania i gaszenia ognia, zbierania pyłu oraz systemy bezpieczeństwa
operatorów, których obsługa i naprawa są uproszczone do minimum. „Tworzyliśmy takie projekty, aby spełnić wymagania najsurowszych norm EN i potrzeby konkretnych klientów” dodał Marek Matuszewski. W pociągach szlifierskich Harsco kabiny są szczelne, ilość pyłu ograniczona, a poziom hałasu utrzymuje się poniżej 68 dBa.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Harsco: Dlaczego szlifowanie szyn?

Infrastruktura

Harsco: Dlaczego szlifowanie szyn?

Harsco 22 września 2021

Harsco: Grunt to indywidualne podejście i zaawansowana technologia

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Harsco: Dlaczego szlifowanie szyn?

Infrastruktura

Harsco: Dlaczego szlifowanie szyn?

Harsco 22 września 2021

Harsco: Grunt to indywidualne podejście i zaawansowana technologia

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5