Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Harsco: Grunt to indywidualne podejście i zaawansowana technologia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
01-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Utrzymanie torów kolejowych to nie zawsze łatwa sprawa. Szczególnie jeśli dotyczy to np. najdłuższego tunelu kolejowego na świecie albo szwajcarskich linii w terenach górskich. Do takich zadań stworzone są maszyny firmy Harsco. Producent zaznacza, że najważniejsze w jego pracy jest odpowiednie dopasowanie nowoczesnej technologii do każdego miejsca.

Leonard Dolecki, „Rynek Kolejowy”: Jakiego typu maszyny w swoim asortymencie ma Harsco i w jakich miejscach mają one swoje zastosowanie?

Marek Matuszewski, Sales Manager, Eastern Europe, Harsco Rail Europe GmbH:
Harsco posiada szeroki typoszereg maszyn do budowy i utrzymania torów kolejowych i tramwajowych. Jeśli chodzi o rynek europejski, to na ten moment są dostępne zgarniarki tłucznia z zasobnikiem 5m3, pociągi szlifierskie z 10/20/30/40 zespołami szlifującymi, wielofunkcyjne pojazdy użytkowe, pociągi do potokowej wymiany nawierzchni oraz kompaktowe dwudrogowe szlifierki do utrzymania torów tramwajowych i metro.

Jakie największe wyzwania stoją przed maszynami stosowanymi do utrzymania infrastruktury kolejowej? Co jest najważniejsze w ich konstruowaniu?

Uważam, że indywidualne podejście i zaawansowana technologia. Patrząc nawet na przykład SBB [koleje szwajcarskie – dop. red.], widzimy że producenci i konstruktorzy muszą dostosować swoje maszyny do konkretnych potrzeb danego projektu. Każda z dostarczonych jednostek to modularnie zbudowana maszyna, przy której tworzeniu od początku brali udział specjaliści z SBB. Myślę, że na rynkach wymagających tak to będzie wyglądało.

Harsco w tunelu Gotarda

Jednym z najciekawszych miejsc, w którym wykorzystywane są maszyny do utrzymania infrastruktury marki Harsco, jest tunel Gotarda, który jest najdłuższym dotąd wybudowanym tunelem na świecie. Ma on 57 km i znajduje się w Alpach Szwajcarskich.

W grudniu 2017 r. dostarczono sześć pierwszych maszyn Xem181. Otrzymały one nawet swoje nazwy na cześć miejsc, przez które przebiegała stara trasa kolejowa przez Przełęcz Świętego Gotarda (Erstfeld, Wassen, Airolo, Ambri-Piotta, Giornico i Biasca). Pojazdy stacjonują w bazach w Erstfeld i Biasca.

Zostały one specjalnie zaprojektowane dla tego zadania. 80-tonowe pojazdy z silnikiem wysokoprężnym są wyposażone w klimatyzowany moduł dla personelu z aneksem kuchennym i toaletą. Moduły pasażerskie muszą być klimatyzowane ze względu na wysokie temperatury w tunelu, które mogą sięgać nawet 40O.

Dodatkowo, maszyny te mogą być obsługiwane z kabiny lub za pomocą pilota zdalnego sterowania. Posiadają wysięgniki, które pozwalają na prace na ścianie lub suficie tunelu.
Harsco ma dostarczyć łącznie 31 pojazdów serwisowych w ramach kontraktu zawartego w 2013 r. Całkowita wartość kontraktu to niemal 100 mln dolarów. W zamówieniu zawierają się wagony płaskie oraz ruchome bramy uszczelniające, które można wykorzystać do uszczelnienia odcinków tunelu, aby zapobiec turbulencji wiatru podczas prac konserwacyjnych.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Historyczny dzień dla Świnoujścia. Tunel otwarty [zdjęcia]

Tabor i technika

Historyczny dzień dla Świnoujścia. Tunel otwarty [zdjęcia]

Elżbieta Pałys 30 czerwca 2023

Harsco: Dlaczego szlifowanie szyn?

Infrastruktura

Harsco: Dlaczego szlifowanie szyn?

Harsco 22 września 2021

Harsco od 100 lat działa na rzecz kolei

Infrastruktura

Harsco od 100 lat działa na rzecz kolei

inf. pras. 10 czerwca 2019

Zobacz również:

Historyczny dzień dla Świnoujścia. Tunel otwarty [zdjęcia]

Tabor i technika

Historyczny dzień dla Świnoujścia. Tunel otwarty [zdjęcia]

Elżbieta Pałys 30 czerwca 2023

Harsco: Dlaczego szlifowanie szyn?

Infrastruktura

Harsco: Dlaczego szlifowanie szyn?

Harsco 22 września 2021

Harsco od 100 lat działa na rzecz kolei

Infrastruktura

Harsco od 100 lat działa na rzecz kolei

inf. pras. 10 czerwca 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5