Partnerzy serwisu:
Tabor

Harmonogram budowy centralnego odcinka II linii metra

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
02-12-2009
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy, 2 grudnia 2009

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Harmonogram budowy centralnego odcinka II linii metra
Konsorcjum wykonawców przekazało władzom Warszawy harmonogram budowy centralnego odcinka II linii metra. Tunel zostanie wydrążony trzema tarczami TBM, a utrudnienia dla kierowców rozpoczną się w przyszłym roku na Rondzie Daszyńskiego i na Dworcu Wileńskim.

- To dobry dzień dla metra - powiedziała dziś prezydent Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz, która poinformowała także o podpisaniu z Metrem Warszawskim umowy na usługi transportowe do 2027 r. - Pozwoli to na pozyskanie środków finansowych na zakup taboru. Trafi on nie tylko na II linię, ale także na wzmocnienie zasobów wykorzystywanych na I linii - dodał prezes Metra Warszawskiego, Jerzy Lejk. Zgodnie z jego słowami, w stolicy pojawi się 250 wagonów metra, na których pozyskanie zostanie wydane 1,5 mld zł. Jak poinformował Lejk, przetarg na zakup taboru zostanie rozpisany w pierwszej połowie 2010 r. Planowane zakończenie procedury przetargowej to pierwsza połowa 2011 r. Nowe wagony mają wejść do eksploatacji na początku 2013 r.

Według Hanny Gronkiewicz-Waltz, budowa II linii metra w Warszawie to największa inwestycja samorządowa w Polsce. Dziś przekazano wstępny harmonogram prac. - Konsorcjum wykonawców zaczyna wcześniej, niż się spodziewaliśmy - powiedziała prezydent stolicy.

Plany budowy centralnego odcinka II linii przedstawił inż. Janusz Romanowski. Od Ronda Daszyńskiego do stacji Świętokrzyska, tunel będzie przebiegał stosunkowo płytko pod ziemią. Później będzie się zagłębiał coraz bardziej, przechodząc pod tunelem I linii, aby na drugim brzegu Wisły ponownie pójść nieco do góry.

Do stworzenia tunelów wykorzystane zostaną trzy maszyny TBM. Pierwsza z nich rozpocznie pracę na Dworcu Wileńskim, wydrąży 3,3 km, wykonując w tym czasie 5 wejść i wyjść z i do wykopu stacji. Zakończy swą drogę pomiędzy stacjami Świętokrzyska i Rondo ONZ. Druga TBM rozpocznie pracę również na Dworcu Wileńskim, wydrąży 3 km tunelu i wykona 4 wyjścia i 4 wejścia na kolejnych stacjach. Jej droga będzie wiodła do stacji Świętokrzyska. Ostatnia maszyna zacznie drążyć tunel na stacji Rondo Daszyńskiego, dotrze do stacji Świętokrzyska, tam zostanie zdemontowana i przewieziona ponownie na stację początkową, aby wydrążyć drugi tunel, przez Rondo ONZ do łącznika z I linią. Łącznie pokona dystans 2,9 km, wykonując 7 wejść i wyjść z i do wykopu stacji.

Obecnie wykonawcy pracują nad stworzeniem szczegółowej dokumentacji projektowej. - Planujemy wykonywać ją etapami, aby szybciej otrzymywać poszczególne pozwolenia na budowę - powiedział Romanowski. W kwietniu 2010 r. rozpoczną się prace przygotowawcze na stacjach. - W momencie startu tarczy, musimy mieć już dwie stacje gotowe - poinformował.

Pierwsze wbicie łopaty będzie miało miejsce jednocześnie na wszystkich stacjach. Wykonawcy zapowiadają, że roboty nie sparaliżują miasta, ale kierowcy będą musieli przygotować się na poważne utrudnienia na Rondzie Daszyńskiego i w okolicach Dworca Wileńskiego. Całkowicie z ruchu mają zostać wyłączone ulice Prosta i Świętokrzyska. - Ruch ze wschodu na zachód będzie zachowany - zapowiada Romanowski.

- To jest wstępny harmonogram całego przedsięwzięcia - tłumaczy prezes metra, Jerzy Lejk. - Szczegółowe dane będą przekazywane przez wykonawców każdorazowo, podczas składania poszczególnych wniosków o budowę - powiedział szef Metra Warszawskiego.

Teraz władze stolicy mają 14 dni od przekazania harmonogramu, na zatwierdzenie tego dokumentu. Gdy zostanie on zaakceptowany, nastąpi podpisanie aneksu do umowy uwzględniającej jego postanowienia.


Terminy:

 

  • dokumentacja projektowa - 28 października 2009 - 27 października 2013

 

- opracowanie warunków technicznych dla dostawy taboru: 26 stycznia 2010 - 26 stycznia 2010,
- projekt budowlany do częściowego pozwolenia na budowę: 28 października 2009 - 17 maja 2010,
- akceptacja pierwszej części projektu usunięcia kolizji oraz rozpoczęcie robót podlegających zgłoszeniu: 15 kwietnia 2010,
- projekt budowlany dla uzyskania pozostałych pozwoleń na budowę: 28 października 2010 - 23 sierpnia 2010,
- projekt wykonawczy: 15 marca 2010 - 18 października 2012,
- monitoring: 4 stycznia 2010 - 27 października 2013,

 

  • Organizacja placu budowy: 4 stycznia 2010 - 27 października 2013,
  • Stacje - 16 kwietnia 2010 - 27 października 2010:

 

- Rondo Daszyńskiego: 16 kwietnia 2010 - 30 września 2013,
- Rondo ONZ: 16 czerwca 2010 - 27 października 2013,
- Świętokrzyska: 16 czerwca 2010 - 27 października 2013,
- Nowy Świat: 15 lipca 2010 - 27 października 2013,
- Powiśle: 15 lipca 2010 - 27 października 2013,
- Stadion: 16 kwietnia 2010 - 30 września 2013,
- Udostępnienie frontu robót wykonawcy Trasy Świętokrzyskiej: 31 sierpnia 2011 - 31 sierpnia 2011,
- Dworzec Wileński: 16 kwietnia 2010 - 30 września 2013,

  • Tunele - 11 stycznia 2010 - 24 lutego 2013:

 

- zamówienie TMB: 11 stycznia 2010,
- TBM1: 3 stycznia 2011 - 5 lutego 2013,
- TBM2: 2 lutego 2011 - 12 grudnia 2012,
- TBM3: 4 marca 2011 - 24 lutego 2013,

  • Systemy całoliniowe i torowe: 2 kwietnia 2012 - 31 sierpnia 2013,
  • Rozruch i odbiór końcowy - 1 lipca 2013 - 27 października 2013:

 

- zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia: 27 października 2013


 

\

* Fot. Rynek Kolejowy.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Zintegrowany transport

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 18 października 2021

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Tabor i technika

Pekin: Metro ograniczy kontrole dla wybranych

Pasażer

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Zintegrowany transport

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 18 października 2021

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Tabor i technika

Pekin: Metro ograniczy kontrole dla wybranych

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5